Wpis powstał dzięki współpracy z:

Universal Pictures i AMC Theatres zakończyły wielomiesięczny spór dotyczący dystrybucji filmów studia w obu kinach oraz w usługach premium VOD. Bitwa, która rozpoczęła się w kwietniu decyzją Universal o premierze Trolls World Tour na PVOD zamiast czekać na kinową premierę, zapowiedział prezes AMC Adam Aron na

AMC Theatres i umowa Universal Reach dotycząca 17-dniowego okna kinowego

Universal Pictures i AMC Theatres zakończyły wielomiesięczny spór dotyczący dystrybucji filmów studia w obu kinach oraz w usługach premium VOD. Bitwa, która rozpoczęła się w kwietniu decyzją Universal o premierze Trolls World Tour na PVOD zamiast czekać na kinową premierę, zapowiedział prezes AMC Adam Aron na

Universal Pictures i AMC Theatres zakończyły wielomiesięczny spór dotyczący dystrybucji filmów ze studia w obu kinach oraz w usługach VOD premium. Bitwa, która rozpoczęła się w kwietniu decyzją Universal o premierze Trolls World Tour na PVOD, zamiast czekać na kinową premierę, spowodowała, że ​​dyrektor generalny AMC Adam Aron przyrzekł w pewnym momencie zakazać wyświetlania wszystkich produktów Universal na ekranach AMC.

Według Deadline, filmy wydane na podstawie nowej wieloletniej umowy między największym na świecie wystawcą a jednym z jego największych producentów treści będą miały 17-dniowe ekskluzywne okno kinowe w obiektach AMC, po czym Universal może swobodnie nadać tytuł dostępne w usługach PVOD, w tym w kinach AMC na żądanie.

Universal podobno ma możliwość zatrzymania filmu na ekranach AMC po upływie 17 dni, jeśli obraz jest wyjątkowo dobry, i pozostawienia go do czasu, gdy okno kinowe dobiegnie końca. AMC również otrzymuje udział w przychodach z PVOD, a firma zauważa, że ​​większość przychodów ze sprzedaży biletów filmowych jest generowana w ciągu pierwszych trzech weekendów objętych umową.

AMC i Universal będą również prowadzić rozmowy w nadchodzących tygodniach na temat podobnych umów międzynarodowych dla kin należących do AMC na terytoriach takich jak Europa, Bliski Wschód i nie tylko.

Aron powiedział w oświadczeniu: „AMC entuzjastycznie przyjmuje ten nowy model branżowy, zarówno dlatego, że uczestniczymy w całokształcie ekonomii nowej struktury, jak i dlatego, że płatne wideo na żądanie stwarza dodatkowy potencjał zwiększonej rentowności studia filmowego, co powinno z kolei doprowadzić do zielonego oświetlenia bardziej teatralnych filmów. ”,

Donna Langley, przewodnicząca Universal, stwierdziła: „Doświadczenie teatralne nadal jest podstawą naszej działalności. Partnerstwo, które nawiązaliśmy z AMC, wynika z naszego wspólnego pragnienia zapewnienia dobrze prosperującej przyszłości ekosystemu dystrybucji filmów oraz zaspokojenia potrzeb konsumentów dzięki elastyczności i opcjonalności ”,

Wiceprezes i dyrektor ds. dystrybucji Universal Peter Levinsohn dodał: „Zaangażowanie firmy Universal w innowacje w zakresie dostarczania treści do odbiorców jest tym, czego oczekują od nas nasi artyści, partnerzy i akcjonariusze. Jesteśmy podekscytowani możliwościami związanymi z tą nową strukturą prezenty, aby rozwinąć naszą firmę. Jesteśmy wdzięczni AMC za ich partnerstwo i przywództwo, które wykazali, współpracując z nami w celu osiągnięcia tego historycznego porozumienia. ”,

Gorąca wojna między AMC i Universal rozpoczęła się w kwietniu po tym, jak Universal zdecydował się wydać Trolls World Tour na PVOD po ogólnoświatowym zamknięciu kin z powodu pandemii COVID-19. Eksperyment został uznany za sukces, a gdy Trolle zbliżały się do 100 milionów dolarów przychodów online, dyrektor generalny NBCUniversal Jeff Shell zasugerował, że premiera tego samego dnia w kinach i na VOD dla przyszłych filmów – nawet po zakończeniu pandemii – może być drogą naprzód dla studio.

To spotkało się z ostrą naganą ze strony Arona z AMC i innych wystawców, a Aron powiedział wówczas: „AMC uważa, że ​​proponowane działanie polegające na jednoczesnym chodzeniu do domu i do kin powoduje, że Universal łamie model biznesowy i relacje między naszymi dwie firmy.” Przyrzekł, że żadne filmy Universal nie będą wyświetlane w sklepach AMC, jeśli nie zostanie zawarte nowe porozumienie.

Universal działał szybko zeszłej wiosny w obliczu pandemii i późniejszego zamknięcia wszystkich kin, udostępniając na tych samych platformach nowe wydawnictwa, takie jak You Should Have Left, Irresistible, The King of Staten Island.

Ale firma odłożyła się na ostateczne ponowne otwarcie kin fizycznych, przenosząc taryfę wydarzeń, takich jak dziewiąta przygoda z szybkimi i wściekłymi i Miniony: Powstanie Gru, całkowicie z 2020 roku i na następny rok. Jego kolejnym dużym wydawnictwem jest Candyman Nii DaCosty, który ma się ukazać 16 października.

AMC i Regal ogłosiły na początku tego tygodnia plany ponownego otwarcia kin od połowy do końca sierpnia, po kilku fałszywych startach i oczekiwaniu na nowe wydarzenia związane z koronawirusem.

Dwie rzeczy dopiero się okażą: czy Universal może zawrzeć podobną umowę z innymi dużymi sieciami, takimi jak Regal (właśnie ogłoszona umowa dotyczy tylko Universal i AMC) i czy inne duże studia podążą za ich własnymi ustaleniami . Jeśli inne studia proponują podobne umowy, a wystawcy są na nie otwarci, może to potencjalnie zmienić sposób, w jaki oglądamy filmy na stałe.

Innymi słowy, z precedensem ustanowionym dzisiaj przez Universal i AMC, istnieje teraz możliwość, że jeśli nie czujesz się bezpiecznie oglądając Tenet Christophera Nolana w kinach w weekend z okazji Święta Pracy, możesz po prostu poczekać i zobaczyć na żądanie trzy tygodnie później – jeśli wystawca i dystrybutor Tenet Warner Bros. Pictures mogą zawrzeć umowę.

Tytuł oryginalny: AMC Theatres and Universal Reach Agreement On 17-Day Theatrical Window
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: