Wpis powstał dzięki współpracy z:

Jak szybko przeciwnicy korporacyjni szybko stają się przyjaciółmi. Taki jest przynajmniej wygląd zewnętrzny Universal Pictures i AMC Theatres, które chciały zamieścić w ogłoszeniu ich historycznej zgody na skrócenie okienka kinowego premier Universal do zaledwie 17 dni. Zgodnie z ustaleniami ujawniono we wtorek filmy dystrybuowane przez Universal i Focus Features

Uniwersalna umowa AMC może zmienić kinomanię

Jak szybko przeciwnicy korporacyjni szybko stają się przyjaciółmi. Taki jest przynajmniej wygląd zewnętrzny Universal Pictures i AMC Theatres, które chciały zamieścić w ogłoszeniu ich historycznej zgody na skrócenie okienka kinowego premier Universal do zaledwie 17 dni. Zgodnie z ustaleniami ujawniono we wtorek filmy dystrybuowane przez Universal i Focus Features

Jak szybko przeciwnicy korporacyjni szybko stają się przyjaciółmi. Taki jest przynajmniej wygląd zewnętrzny Universal Pictures i AMC Theatres, które chciały zamieścić w ogłoszeniu o ich historycznej zgodzie na skrócenie okna kinowego premier Universal do zaledwie 17 dni.

Zgodnie z ustaleniami ujawnionymi we wtorek, filmy dystrybuowane przez Universal i Focus Features będą odtwarzane w lokalizacjach AMC przez 17 dni na wyłączność, w którym to momencie Universal ma możliwość natychmiastowego udostępnienia takich tytułów jako płatnych filmów na żądanie ( PVOD), w tym w AMC Theaters on Demand. Jednak Universal mógłby równie łatwo trzymać filmy w kinach, w tym w AMC, w bardziej tradycyjnym oknie kinowym, jeśli studio uzna, że ​​film jest dobrze odtwarzany. Ale co najważniejsze, Universal zgodził się podzielić nieujawnioną część przychodów z PVOD z AMC.

Jest to rodzaj wiadomości, na temat których powstają i nie powstają branże, i w których rozwiązanie bezpośredniego problemu może potencjalnie rozwiązać problem długoterminowy. Rzeczywiście, umowa jest reakcją na natychmiastowy kryzys pandemii koronawirusa, który spowodował zamknięcie kin, w tym AMC Theatres, największej sieci w Ameryce Północnej, zamkniętej na pięć miesięcy. Po tym, jak Universal Pictures zareagowało wcześnie (i bez wkładu ze strony wystawców teatralnych), umieszczając kwietniową trasę Trolls World Tour na VOD zamiast prawdziwego kinowego wydania – i sugerując, że mogą rozważyć więcej dziennych wydań VOD nawet po pandemii za nami – AMC nakreśliła linię na piasku, grożąc całkowitym zakazem przyszłych filmów Universal. Obejmowałoby to główne maszty z 2021 r., Takie jak F9 i Jurassic World: Dominion, oraz międzynarodową wystawę No Time to Die.

Chociaż zagrożenie to mogło być częściowo gwałtowne, wyłoniło rozwiązanie, nad którym wielu wystawców zastanawiało się od lat, może być możliwe: takie, w którym hollywoodzkie studia i wystawcy mają udział w cyfrowych zyskach z wydawania popularnego filmu na żądanie. A jednak, biorąc pod uwagę, że jest to tylko umowa między jednym studiem a jedną siecią kin, rodzi to tyle samo potencjalnych problemów, co rozwiązania podwójnego egzystencjalnego zagrożenia koronawirusem i opóźnionego zainteresowania kinem.

Być może jednym z najlepszych sposobów rozważenia skutków tej umowy jest przyjrzenie się, jak może ona natychmiast wpłynąć na następny film Universal Pictures, Candyman. Napisany i wyreżyserowany przez Nia DaCosta film, w którym Jordan Peele jest kolejnym uznanym scenarzystą i producentem, jest jednym z ostatnich pozostałych wydań Universal, które mają zostać wydane na 2020 rok z powodu opóźnień spowodowanych przez COVID. Podczas gdy Universal wcześniej opóźniał film z pierwotnej czerwcowej daty, niemal wyzywająco utrzymał ponowne uruchomienie kultowego klasyka z lat 90. przez DaCostę w jego aktualnej dacie premiery 16 października (Universal Halloween Kills poprzednio odbyło się w ten weekend przed opóźnieniem do października 2021). ,

Tydzień temu wydawało się nieuchronne kolejne opóźnienie Candyman, a nawet przejście na VOD a la Universal, The King of Staten Island. Teraz Candyman potencjalnie posiadający teatralny ukłon przez 17 dni w październiku wydaje się rozsądny, biorąc pod uwagę straszny klimat studia, a zwłaszcza właścicieli teatrów. Trzeba przyznać, że wiele nadal zależy od tego, jak gwałtownie wzrosną wskaźniki zakażeń COVID-19 w Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych kilku miesięcy, ale jeśli agresywnie optymistyczna strategia Warner Brothers rozwinie się we wrześniu, a globalne uwolnienie na rynkach europejskich i azjatyckich rozpocznie się pod koniec sierpnia i ograniczone wprowadzenie w „wybranych miastach USA” we wrześniu, może potencjalnie ułatwić WB wydanie Wonder Woman 1984 w dniu premiery planowanej na 2 października, tak samo jak daje Disneyowi przykrywkę za zachowanie swoich starszych filmów ze studia wcześniej znanego jako Fox w kalendarzu tej jesieni, w tym The New Mutants i The King’s Man. Jeśli to zadziała, daje pierwszeństwo Candymanowi pozostającemu na kursie w październiku. Jednak nawet jeśli WB zdecyduje się opóźnić Wonder Woman 1984, aby, miejmy nadzieję, bezpieczniejszy port w 2021 roku, Universal i AMC stworzyły sposób na znalezienie w październiku zysków od Candymana bez całkowitego odrzucenia kin. Jeśli Wonder Woman jest opóźniona, Candyman może przenieść się do 2 października i odbyć 17-dniowy bieg przed udaniem się na PVOD przed Halloween. Ale co może bardziej intrygujące, Candyman mógłby grać w „wybranych miastach USA” – co prawdopodobnie obejmuje każdy stan, który odmawia zamykania miejsc publicznych, takich jak bary i restauracje w pomieszczeniach – przez 17 dni, począwszy od 16 października. Następnie grałby przez trzy weekendy, w tym Halloweenowy weekend, z quasi-świętem przypadającym w tym roku w sobotę.

Oznacza to, że gdy popyt na nowe horrory jest najwyższy wśród miłośników kina, Candyman będzie jedyną grą w mieście, wyłącznie w kinach. Dla takich kinomanów, którzy czują się zmuszeni chodzić do kin w stanach, w których są one otwarte, jak np. Parafianin, który domaga się tłoczenia w kościelnych ławkach, Candyman będzie jedyną opcją… i tylko w kinach, ku uldze właścicieli poza AMC.

Dla innych potencjalnych kinomanów, którzy chcą poczekać do 2 listopada – wciąż jest to czas dużego popytu w czasie pandemii – Candyman wkrótce tu będzie, trochę po tradycyjnym upiornym sezonie. Dzięki temu właściciele kin mogą czerpać zyski z filmu przy największym sezonowym zapotrzebowaniu, a następnie, w przypadku AMC, nadal czerpać z niego zyski, jeśli Universal prawdopodobnie zdecyduje się przenieść go na VOD po trzecim tygodniu. Jak na ironię, ten typ scenariusza mógł nie mieć zastosowania do Candymana w kontekście wolnym od COVID, nawet w przypadku nowej umowy. Weź pod uwagę, że Universal najprawdopodobniej zdecydowałby się na utrzymanie własnego Get Out Peele w kinach tak długo, jak opłacalne finansowo, nawet w nowym modelu okna kinowego, ponieważ ten film miał długi i zdrowy okres w krajowej kasie, który utrzymał go na szczycie pięć najbardziej dochodowych filmów od miesiąca w 2017 roku. Podobnie trudno sobie wyobrazić Universal decydując się na ograniczenie wpływów kinowych dla franczyz takich jak Fast and Furious czy Jurassic World. Ale podczas pandemii ta strategia nagle staje się lukratywną opcją, która wydaje się potencjalnie bardziej zrównoważona niż wdrożenie Tenetu WB. Z drugiej strony ten przebój zmierza do zarobienia większości swoich pieniędzy na arenie międzynarodowej, jednocześnie rezygnując w dużej mierze z krajowych dochodów – potencjalnie przez miesiące, jeśli Tenet pozostanie w tradycyjnym oknie kinowym przed premierą w domu, a cały film będzie dostępny dla piratów online.

Dlatego decyzja o podziale zysków powinna przemawiać do innych studiów, zwłaszcza teraz. Może również spodobać się innym wystawcom filmowym, ale jest powód, aby zauważyć, że nie będzie to zmiana z dnia na dzień dla żadnej z branż. Rzeczywiście, pierwsze ujęcie nadchodzącego chaosu zostało wykonane przez Cineworld, firmę, która jest właścicielem drugiej co do wielkości sieci kin na świecie, w tym 7155 ekranów w 542 lokalizacjach Regal w USA.

„Nie widzimy w tym modelu żadnego sensu biznesowego” – powiedział prezes Cineworld Mooky Greidinger w wywiadzie dla Deadline Wednesday. Chociaż mogą istnieć tam pozory, dopóki Cineworld / Regal nie będzie w stanie zawrzeć własnej umowy z Universalem, istnieje duże prawdopodobieństwo, że tego nie zrobią. Trudno jednak spekulować bez znajomości szczegółów, jaka część przychodów z PVOD zostanie podzielona z AMC… lub jak chętnie jedno studio podzieli się przychodami z PVOD z wieloma sieciami kin.

Z tego powodu można się zastanawiać, co stanie się z właścicielami niezależnych teatrów lub mniejszymi sieciami, takimi jak Alamo Drafthouse, jeśli duże sieci wyciskają konkretne umowy z poszczególnymi studiami. A jeśli wkrótce może nastąpić pośpiech dla określonych sieci teatralnych, aby zawrzeć umowy z określonymi studiami, można również zastanawiać się, jak bardzo zbliża się to do starożytnego modelu pionowej produkcji i wystawy ze złotego wieku Hollywood, który Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych uznał za monopolistyczny. w sprawie Stanów Zjednoczonych kontra Paramount Pictures, Inc. z 1948 r. Można sobie wyobrazić, że właściciele mniejszych niezależnych kin mogą wkrótce zacząć rozmawiać ze swoimi prawnikami o takim właśnie scenariuszu.

Niemniej jednak, wykorzystując Candymana jako migawkę korzyści finansowych, jakie ten model mógłby przynieść teatrom Universal i przynajmniej AMC w szczytowym okresie pandemii koronawirusa, możliwości zrobienia takich aranżacji dla mniejszych filmów, które nie będą ustawione płonące kasy, nawet po pandemii, są odległym, nieprzyjemnym wspomnieniem, są zbyt kuszące, by je ignorować. To jest sejsmiczna zmiana w branży. Stwarza to cały szereg problemów, w tym z rozłożonymi w czasie premierami na całym świecie, ale korzyści finansowe mogą być po prostu sposobem na uratowanie przynajmniej niektórych kin w czasie obecnego kryzysu i tych, które dopiero nadejdą.

Tytuł oryginalny: The Universal AMC Deal Could Change Moviegoing
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: