Wpis powstał dzięki współpracy z:

Ta recenzja Perry Mason zawiera spoilery. Perry Mason, odcinek 7 Perry Mason, odcinek 7, rozdział siódmy, wymyka się spod kontroli na bardzo nieoczekiwanym rozdrożu. W tej odsłonie dzieją się umowy z diabłem i żaden z nich nie jest specjalnie satanistyczny. Perry Mason (Matthew Rhys) próbuje wypędzić demoniczne prawdy ze zgromadzenia

Perry Mason Przegląd odcinka 7: Rozdział siódmy

Ta recenzja Perry Mason zawiera spoilery. Perry Mason, odcinek 7 Perry Mason, odcinek 7, rozdział siódmy, wymyka się spod kontroli na bardzo nieoczekiwanym rozdrożu. W tej odsłonie dzieją się umowy z diabłem i żaden z nich nie jest specjalnie satanistyczny. Perry Mason (Matthew Rhys) próbuje wypędzić demoniczne prawdy ze zgromadzenia

Ta recenzja Perry’ego Masona zawiera spoilery.

Perry Mason, odcinek 7, „Rozdział siódmy”, wymyka się spod kontroli na bardzo nieoczekiwane rozdroże. W tej odsłonie dzieją się umowy z diabłem i żaden z nich nie jest specjalnie satanistyczny. Perry Mason (Matthew Rhys) próbuje egzorcyzmować demoniczne prawdy z Zgromadzenia Kościoła Bożego, podczas gdy jego przywódca gra boga, i to nie tylko w radiu.

W „Rozdziale szóstym” siostra Alice (Tatiana Maslany) zwraca uwagę swojej matce, Birdy McKeegan (Lili Taylor), że ostatnio sporo pamiętała. Nowa odsłona przywołuje wspomnienie, choć wydaje się, że jest jednym z wielu. „Rozdział siódmy” otwiera Siostra Alice jako młoda dziewczyna. Ona i jej matka są uwięzieni, brakuje gazu na odległej autostradzie. Życzliwość nieznajomych wymyka się nieco spod kontroli pierwszemu podróżnikowi, który mija drogę, i istnieje zrozumienie co do chrześcijańskiej rzeczy, którą należy zrobić. Młoda Alicja pogrąża się w zadumie na polu poza drogą, ale po tym, jak cała scena się rozwinie, wygląda na to, że może to być dysocjacja. Wyraz twarzy Birdy również wskazuje, że nie jest to pierwszy raz, kiedy ten scenariusz się rozgrywa.

Kiedy Alicja cofnęła się w „Rozdziale Szóstym”, tak intensywnie po klapsie matki, opowiadała historię. Dzisiejsze przedstawienie pokazuje, że było to trwające i wisi nad resztą odcinka. Wiara, jaką Emily Dodson (Gayle Rankin) pokłada w swojej wierze w moc Siostry, niesie również w sobie zapach stresu pourazowego. „Nie stracę go dwa razy” – mówi Emily Masonowi w połowie i daje mu do zrozumienia, że ​​może nie znaleźć się wśród osób, którym przebaczono, kiedy jej dziecko zmartwychwstanie dzięki boskiej interwencji.

Prawnicy z Mason i Della Street (Juliet Rylance) wiedzą, że to znacznie mniej niż gwarancja, chyba że chce się oskarżyć o szaleństwo. Robert, człowiek, który został uzdrowiony we wcześniejszym odcinku, wraca, ale nie na własnych nogach. Do audycji radiowej Alice kierują go sami pożyczkodawcy. Robert mówi Alice i wszystkim jej słuchaczom, że cudowne uzdrowienie trwało tylko kilka godzin i wydaje się, że odkrył jakiś wielki skandal. Nie, ewangelista ma na to lekarstwo. Nie udało się, ponieważ brakowało mu wiary, mówi i odzyskuje głos. Scena stacji radiowej jest bardzo ekscytująca, a jej rozwiązanie tylko zwiększa ogólną niejednoznaczność zarówno postępowania duchowego, jak i prawnego.

Perry rozpoczyna spacer po posiadłości z Jimem Hicksem (Todd Weeks), człowiekiem z bronią, który zakończył odcinek w zeszłym tygodniu. „Sun Root Services przekonał się, że dokonają zabójstwa, ale spójrz na nich teraz”, mówi mężczyzna, rzucając broń Masonowi, udowadniając, że nie zamierza go przez to zabić. Nie tylko prawnikowi, ale także publiczności, która widzi, że był „pijakiem, kłamcą i złodziejem” – przyznaje, a Mason wyznaje, że może go dorównać pod każdym względem. To dwaj mężczyźni szukający odkupienia. Dlatego na stanowisku człowiek z bronią ma wszystkie odpowiedzi. Z tego powodu Mason tak osobiście traktuje swoją sprawę, że zmienia swój zespół w trakcie transmisji. Lupe Gibbs (Veronica Falcón), Lupe Gibbs (Veronica Falcón), która znów jest na swoim, ale zawsze trochę go brakuje, w końcu kupuje farmę i realizuje swoje plany przekształcenia jej w pas startowy. Powinien był to przewidzieć, ale to pokazuje, jak bardzo koncentruje się na odkupieniu, jakie odnajdzie, ratując życie oskarżonej Emily Dodson. Tak jak nie widział, że pchał Petera Stricklanda (Shea Whigham) za daleko, aż dawno go nie było.

Fajnie jest oglądać Masona z nowym partnerem. Nie mamy wprowadzenia. Funkcjonariusz Paul Drake (Chris Chalk) właśnie zaczyna zajmować się sprawą na miejscu zdarzenia po wyjściu Petera. Ale on nie będzie jadł żadnego gówna. Scena Drake’a z panną Niną jest zabawna, a ona ma rację: wygląda lepiej poza mundurem. Ma wielką reporterkę z panią domu, która ma do niego piłkę. Ściga złego człowieka z odznaką, a panna Nina wie, że jest już wystarczająco czarny i niebieski. Tatuowanie lat trzydziestych łatwo się kończy, a set wygląda całkiem nieźle jak na taneczne nurkowanie z jazzowym trio.

Drake natychmiast zestrzelił plan A Masona i przeciwdziała jego planowi B, po prostu go ignorując. Właściwie jest to fajna zabawa między nimi, podobna do dynamiki Masona i Stricklanda, ale zupełnie nowa. Mason nadal nie ma tu przewagi. I to histeryczne, że Drake czeka, aż Mason zostanie pobity w drodze z klubu, zanim się zaangażuje. To jest dokładnie ten rodzaj puenty, jakiej dramat potrzebuje, by przekonać Masona do sedna. Scena zawiera akcję, napięcie, nikłą obietnicę seksu i wszystko się wali.

Rhys daje dobre przedstawienie, jeśli chodzi o masochizm macho. Liże się i nadal tyka. Trzeba przyznać, że wygląda na to, że boli i że jest w stanie przyjmować ciosy. On to przenosi. Mason nigdy nie wygląda, jakby był bardzo dobry w oddawaniu ciosów, nawet jeden cios w brzuch, który z powodzeniem rzuca na cmentarzu, wygląda jak szczęśliwy strzał. Wygląda na to, że Perry byłby równie skuteczny, jak Bill Murray przeciwko Warrenowi Oatesowi w Stripes. Ale całkowicie wierzymy, że wytrzyma do ostatniej rundy. Szczerze mówiąc, Chalk sprawia wrażenie, jakby był przynajmniej trochę zaskoczony, gdy znalazł Masona na niewłaściwym końcu ogniwa łańcucha, ale wygląda też, jakby wiedział, że spodoba mu się to z perspektywy czasu. Wszyscy jesteśmy. To właśnie dostaje Mason za golenie.

W całej serii role Rhysa w sekwencjach walk były równie subtelne i skuteczne, jak podczas jego walk na sali sądowej. Niezależnie od tego, czy był kopany przez Chubby’ego w budce telefonicznej, czy też dostaje brzucha z burdelu, po każdym uderzeniu można prawie zobaczyć, jak mówi: „Czy to już koniec?” Jego oczy nigdy nie pytają, czy to wszystko, co ktoś ma. Wiedzą, że zawsze będzie więcej. Chcą tylko wiedzieć, kiedy ból ustanie i szczerze wierzą, że każdy cios jest ostatnim. Jednak w sądzie daje mu się we znaki. Odpowiada oskarżycielowi, pytając DA Maynarda Barnesa (Stephen Root), co ma wspólnego zdjęcie zmarłego dziecka z zarzutem, który wnosi. To czyni go pretendentem.

To ciekawe, jak Mason zostaje zaczepiony przez psa z autografem, który specjalizuje się w zabijaniu celebrytów. Ale szanowany status prawnika jest natychmiast stłumiony przez tłuste śmieci, które wyrzucał na niego jeden z zelotów. Pojawią się również na sali sądowej. Zaszyte oczy laleczek są teraz bardziej kpiące niż przerażające, być może dlatego, że widzieliśmy je na tyle, że rozwinęły odporność.

Detektyw Ennis (Andrew Howard) naprawdę podchodzi do tego w swojej scenie pozbycia się świadka. Jego nóż przelatuje przez rozpryskaną krew w pięknym balecie zakłóconym sprawiedliwości. „Co zrobiliśmy temu dziecku” – mówi duchowny i dostaje amen. „Tak, nikt nie chciał, żeby tak się stało” – odpowiada Ennis. Brzmi szczerze, ale kiedy w kółko wbija nóż, zaczynamy się zastanawiać, czy Ennis chciał, aby tak się stało. Howard jest bardzo dobry w tej dwuznaczności, wie, czy Ennis tego chciał, czy nie, i daje nam znaki. Lubi każdą przemoc, jaką musi popełnić. Nie zrobiłby tego bez wynagrodzenia, pamiętaj, ale to satysfakcja z pracy.

Siostra Alice zastanawia się nad większymi grzechami niż przypadek Emily. Chce wiedzieć, czy powinna sprzedać swoją duszę Old Gold Tobacco, doskonale znając pokusy szylingowania kremów do twarzy i pasty do zębów. Perry Mason robi dobrą robotę, utrzymując tajemnice wiary w tajemnicy. Emily całkowicie wierzy w moc siostry Alice, a siostra Alice chce wiedzieć, dlaczego? Są przed nią tak samo ukryte, jak przed jej wyznawcą. Nie ma pojęcia, że ​​może wskrzesić dziecko Emily, ale musi wierzyć, że może. Maslany przynosi jedno i drugie. Siostra Alice jest całkowicie oddana niepowodzeniu, jeśli taka jest wola Pana. Choćby dlatego, że zakończy pokutę za grzechy sceny otwierającej.

Faktyczne zmartwychwstanie jest cyrkiem, którym obiecano, że będzie. Jest jednak taki moment, kiedy Mason spogląda z zainteresowaniem i wygląda na to, że faktycznie spodziewa się cudu. Wszystko w serialu jest wywrócone, a zgnilizna w środku kościoła zostaje odsłonięta. Nie zwalnia to Emily, ale jej nie potępia. „Rozdział 7” przynosi Perry’emu Masonowi zupełnie inny rodzaj klifu, który może doprowadzić do skoku wiary tylko w ostatnim odcinku.

Tytuł oryginalny: Perry Mason Episode 7 Review: Chapter Seven
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: