Wpis powstał dzięki współpracy z:

Recenzja Lovecraft Country Episode 5: Strange Case

Ta recenzja Lovecraft Country zawiera spoilery. Lovecraft Country Odcinek 5 Biała kobieta (Jamie Neumann) budzi się w nieznanym miejscu i nie rozpoznaje siebie w lustrze. Ucieka, szukając pomocy, iw rozpaczy wpada na czarnego chłopca. Czarni ludzie na ulicy patrzą z przerażeniem, jak grożą gliniarze

Ta recenzja Lovecraft Country zawiera spoilery.

Biała kobieta (Jamie Neumann) budzi się w nieznanym miejscu i nie rozpoznaje siebie w lustrze. Ucieka, szukając pomocy, iw rozpaczy wpada na czarnego chłopca. Czarni ludzie na ulicy patrzą z przerażeniem, jak gliniarze grożą chłopcu za „napadnięcie” na kobietę. Zapewnia ich, że chłopiec tylko pomagał. Jest zszokowana troską o nią białych nieznajomych i strachem czarnych ludzi, i zdaje sobie sprawę, jak potężna jest broń białej kobiecości. Gliny zabierają ją z powrotem do Williama, który wycina Ruby z białego ciała, wyjaśniając jej, że magia jest prawdziwa.

Spędziliśmy z Ruby tylko trochę czasu w ciągu ostatnich czterech odcinków Lovecraft Country, ale zrobiła wrażenie nawet przy ograniczonym czasie oglądania. Od skoku stała się kobietą z misją. W premierze serialu mówi Leti, że od lat aplikuje do domów towarowych. W odcinku z zeszłego tygodnia zgłasza się ponownie, ale okazuje się, że pracuje tam już kolorowa dziewczyna Tamara (Sibongile Mlambo). Ruby wie, jak wszyscy wiemy, że jest tylko tyle miejsca dla nas. Jest powód, dla którego tokenizm jest tak dobrze znanym i utartym tropem. Ruby brała udział w zajęciach, aby zbudować swoje CV i złożyć podanie w Marshall Fields, tylko po to, by przegapić okazję o jeden dzień, a co gorsza, stracić okazję dla kogoś, kto złożył podanie „z kaprysu”.

Ruby bardzo niewiele trzeba przekonywać, by wzięła eliksir i ponownie się przemieniła, tym razem czerpiąc radość z leczenia, jakie daje jej bycie białą kobietą. To zabawne, choć niewygodne do oglądania, Ruby porusza się w swoim nowym ciele. Ostatecznie decyduje się wykorzystać swoją alternatywną formę, aby wykorzystać możliwości, których odmówiono jej w inny sposób. W swoim białym ciele zostaje natychmiast zatrudniona w Marshall Fields jako zastępca menedżera, stanowisko wyższe niż stanowisko, o które się ubiega. W pracy Ruby – jako jej alter ego Hillary Davenport – dyskredytuje Tamarę. Ruby zrobił wszystko dobrze. Ciężko pracuje, zawsze się uczy i nie sprawia kłopotów. Ruby działa w miejscu, w którym Czarni muszą być dwa razy lepsi od białych. Nie może pomóc, ale krytykuje Tamarę, ponieważ całe jej życie jest dowodem na to, że bycie „równie dobrą” nie wystarczy.

To niektóre z moich ulubionych dotychczas opowiadań w Lovecraft Country. Uwielbiam badanie przywilejów, kobiecości i szacunku oraz to, jak Ruby może badać te rzeczy z różnych pozycji władzy. Podoba mi się też to, że Ruby może się złościć i mieć skomplikowane uczucia co do Tamary, nawet jeśli przejawia się to w sposób, który niekoniecznie jest lubiany. Hillary mówi swoim białym współpracownikom, że Tamara zabierze ich po pracy do południowego baru. Po kilku drinkach Ruby wychodzi na zewnątrz i jest świadkiem, jak Paul, jej menadżer, próbuje zaatakować Tamarę.

Ruby jest zła na tak wiele rzeczy i trudno jest wiedzieć, na czym skupiać ten gniew. Jej rozmowa z Christiną daje pewną jasność. „Źle zrozumiałeś zaproszenie Williama. To nie było zaproszenie do bycia białym. To było zaproszenie, żeby robić, co tylko zechcesz. To jest waluta magii, nieograniczona wolność. ” Mając to na uwadze, Hillary składa rezygnację, udaje, że uwodzi Paula, a następnie znajduje kreatywne miejsce, by wielokrotnie wcisnąć szpilkę. „Bodak Yellow” Cardi B gra, w której Ruby pozwala swojej białej kobiecej fasadzie rozpaść się wokół siebie. Mówi Paulowi: „Chciałam, żebyś wiedział, że czarnuch ci to zrobiła”, powtarzając jego słowa do Tamary z poprzedniej nocy. Christina pyta, komu Ruby naprawdę nie przeszkadza, i otrzymujemy przebłysk odpowiedzi: ktoś niewidzialny.

Później Ruby konfrontuje się z Williamem, ale ten zaczyna się wić z bólu. Christina wydostaje się z jego skóry, przechodząc metamorfozę jak u Ruby. Interesuje mnie badanie ich atrakcyjności i seksualności oraz tego, jak komplikują je zmieniające się formy fizyczne i zmieniająca się dynamika mocy. Nie mogę się też doczekać dynamiki między Leti, Ruby i Christiną, gdy ujawnią się ich wzajemne relacje.

Ten odcinek daje nam Montrose na początku jego własnej transformacji. Kiedy Tic odkrywa, że ​​jego ojciec zabił Yahimę i zniszczył strony, brutalnie go bije, zatrzymując się tylko poprzez interwencję – co słusznie przeraża Letiego. Montrose, spuchnięty i przygnębiony, szuka pocieszenia w cielesnych objęciach Sammy’ego, ostatecznie potwierdzając, że jest queer. Na drag ball, a la Pose, Montrose dąsa się, zanim zostaje wciągnięty do niechętnych tańców z niektórymi królowymi. Potem zaczyna tańczyć swobodniej, kołysząc się i radośnie wirując. Królowe otaczają go i fizycznie podnoszą. Ta wizualna metafora to piękna i afirmująca scena do obejrzenia. To chyba pierwszy raz, kiedy Montrose pozwala sobie na pełną wolność i całkowite objęcie. Całuje Sammy’ego publicznie, namiętnie i bez zastrzeżeń. Montrose się zmieniło.

Tic marzy o ucieczce z schroniska Ardham, z wyjątkiem tego, że we śnie jego przodek się nie uśmiecha. Hanna coś mówi, a Tic zapala się, a potem się budzi. Pomimo najlepszych (najgorszych) wysiłków Montrose, Tic jest w stanie rozszyfrować część Języka Adama, a to, co odkrywa, prowadzi go z powrotem do Korei. Prawdopodobnie wybiera numer do Ji-ah, a jej odpowiedź na jego pytanie sugeruje, że jest związana z jego magicznym życiem. Wiemy, że jego związek z nią był dziwny i że postrzega ją zarówno jako pozytywną istotę (czerwoną księżniczkę ze snu), jak i negatywną (żołnierza, z którym walczył w loży Ardham). Jest wyraźnie ważna, być może jest członkiem innej loży i mam nadzieję, że jej formalne wprowadzenie opowieści jeszcze bardziej poszerzy magiczny świat.

Ten odcinek Lovecraft Country dotyczy metamorfozy, transformacji ciała i ducha i jest fantastycznym kawałkiem o tożsamości. Wzmacnia czarne kobiety i queerowych czarnych mężczyzn, a także wprowadza bardziej warstwową opowieść dla wszystkich swoich postaci. Ten odcinek nie naprawia jednak śmierci Yahimy i okaże się, czy postać powróci, czy otrzyma odpowiednią przestrzeń narracyjną, na którą zasługuje.

Dodatkowe uwagi:

Tytuł oryginalny: Lovecraft Country Episode 5 Review: Strange Case
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: