Wpis powstał dzięki współpracy z:

Mulan Box Office upada w Chinach, podczas gdy tenet spada w USA

Disney i Warner Bros. niedawno podjęły próbę odkrycia nowych dróg do sukcesu w czasie pandemii. Obaj pokazali, że droga naprzód pozostaje niepokojąco niejasna. Stąd mniej niż różowe liczby, z którymi zmagają się zarówno Mulan Disneya, jak i Tenet Christophera Nolana po drugim tygodniu krajowej premiery każdego z nich. W przypadku Mulan film

Disney i Warner Bros. niedawno podjęły próbę odkrycia nowych dróg do hitu w czasach pandemii. Obaj pokazali, że droga naprzód pozostaje niepokojąco niejasna. Stąd niezbyt różowa liczba, z którą zmierzy się zarówno Mulan Disneya, jak i Tenet Christophera Nolana po drugim tygodniu krajowej premiery każdego z nich.

W przypadku Mulan film, który został nakręcony specjalnie po to, by przemówić do szerszej chińskiej publiczności, trafił w ten weekend w kasie Chin. Zarabiając tylko 23,2 miliona dolarów w ciągu ostatnich trzech dni, Mulan spadł znacznie poniżej chińskiego debiutu innych amerykańskich hitów. Dla kontrastu Avengers: Endgame zarobił zdumiewające 175,9 miliona dolarów w pierwszy weekend w Chinach i ponad 300 milionów dolarów w ciągu pierwszych pięciu dni, Frozen II zarobił 52,9 miliona dolarów w weekend otwarcia, Aquaman zarobił 93,4 miliona dolarów. I odwrotnie, chociaż Mulan był największym filmem w chińskiej kasie w miniony weekend, w niedzielę stracił tę pozycję w skali dnia na rzecz lokalnego hitu Osiemsetka.

To ogromne rozczarowanie dla Mulan, ponieważ w przeciwieństwie do filmu animowanego z 1998 roku remake w reżyserii Niki Caro powstał z myślą o chińskiej publiczności. Stąd usunięcie numerów muzycznych, rozmawiających smoczych pomocników, a nawet skreślenie słowa „Hun”. Jednak pomimo obecności chińskich gwiazd, takich jak Liu Yifei, Donnie Yen i Jet Li, film nie poruszył lokalnej wyobraźni. Jest to prawdopodobnie spowodowane zbieżnością czynników.

Oprócz pandemii, film jest otwierany na chińskim rynku, który ma teraz wiele domowych hitów z wystarczającym widowiskiem i zrozumieniem rodzimej historii i kultury, w tym chińskim mandaryńskim. Ponadto Chiny od stulecia produkują własne filmy o legendzie Mulan, w tym stosunkowo niedawny hit Mulan: Rise of the Warrior (2009). Wygląda na to, że angielska wersja Disneya nie wzbudziła dużego zainteresowania Chińczyków, pomimo większej wierności legendzie. Prawdopodobnie nie pomogło również to, że Mulan, który stał się dostępny w Disney + na rynkach Ameryki Północnej i Europy, był niemal natychmiast dostępny do piractwa internetowego, w tym w Chinach.

Podsumowując, powoduje to jeszcze jedną lekką ofiarę czegoś, co kiedyś wydawało się być gigantem sprzedaży biletów dla Disneya. Pierwotnie miał się rozpocząć pod koniec marca 2020 r., Mulan był jednym z pierwszych dużych hitów, które zostały opóźnione przez pandemię koronawirusa, najpierw do końca lipca, a następnie do Disney + 4 września. Jednak podczas gdy rzeczywiste liczby z wydanego przez Disneya PVOD filmu Mulan za pośrednictwem usługi przesyłania strumieniowego firmy pozostaje tajemnicą, zakup za 30 dolarów, podobnie jak spóźniona kinowa premiera filmu w Chinach, gdzie COVID-19 wciąż wpływa na kinomanów, najwyraźniej nie przyniósł takich zysków i penetracji popkultury, jakich zwykle oczekuje Disney. Rzeczywiście, studio często nazywa ich wielkie maszty „wydarzeniami”, a nie tylko wernisażami filmów, jednak cała premiera Mulan wydaje się wyciszona.

W połączeniu z niedawnym faktem dwupartyjna grupa prawodawców ze Stanów Zjednoczonych wysłała list do dyrektora generalnego Disneya Boba Chapeka, żądając, aby dowiedzieć się, jakie dokładnie są powiązania Disneya z lokalnym samorządem chińskiej prowincji Xinjiang – obszaru kraju, w którym Chiński rząd przetrzymuje Ujgurów i innych muzułmanów w miejscach uznawanych przez społeczność międzynarodową za przestępstwa praw człowieka, w tym w Stanach Zjednoczonych – tworzy to chmurę rozczarowania i narastających kontrowersji wokół filmu.

Podczas gdy tenet Warners nie ucierpiał tak ponuro, jak senatorowie amerykańscy sugerujący, że jedna z ich produkcji filmowych była przytulaniem do rządu popełniającego okrucieństwa w zakresie praw człowieka, Tenet wciąż nie udało się przyspieszyć kina teatralnego w USA na drodze reżyser Christopher Nolan zamierzał. Podczas drugiego weekendu w kasie w Ameryce Północnej Tenet zarobił szacunkowo tylko 6,7 miliona dolarów. To stanowi ogromny spadek o 66,8% z i tak już niskich 20,2 mln USD zgłoszonych brutto w weekend z okazji Święta Pracy.

Jak na ironię, Warners mógł pogorszyć ten odbiór, rzekomo zawyżając liczby z weekendów otwarcia podczas wprowadzenia na rynek w Święto Pracy. Podczas gdy oficjalna liczba studia wynosi 20,2 miliona dolarów w ciągu czterech dni, tak naprawdę w Ameryce Północnej ogółem uwzględniono zapowiedzi w tym tygodniu w USA, a także ponad tydzień przychodów ze sprzedaży biletów w Kanadzie. Kiedy te liczby zostaną usunięte, Tenet prawdopodobnie zarobił od 10 do 12 milionów dolarów podczas pierwszego prawdziwego weekendu otwarcia w USA. Chociaż jest to liczba nawet bardziej anemiczna niż 20,2 miliona dolarów, sugeruje, że film naprawdę spadł o mniej niż 50 procent, a prawdopodobnie tak samo. poniżej 40 procent.

Przy tak niewielkich zyskach, znacznie zdrowszy spadek jest nadal rozczarowującą wiadomością, a mimo to nadal sugeruje, że informacje z filmu od osób wystarczająco wygodnych w powrocie do kina nie są tak słabe, jak sugeruje 67-procentowy spadek .

Wnioski z eksperymentów Disneya i WB są jednak jednym z rozczarowań i prawdopodobnie zwiększonej nieufności ze strony wytwórni, jeśli chodzi o wydawanie hitów za pośrednictwem kinowego rynku kinowego i alternatywy VOD. Wdrożenie PVOD Mulan, czy to z powodu ograniczającej koszty ceny, czy nie, nie generuje pieniędzy, które film prawdopodobnie zarobiłby w zdrowym światowym kasie. Jednak Tenet udowadnia, że ​​rynek kasowy jest daleki od zdrowego i prawdopodobnie tak pozostanie do czasu, gdy pandemia będzie pod lepszą kontrolą w USA. Być może nie jest to zatem zaskakujące, choć rozczarowujące, pobliskie studia, takie jak Wonder Woman 1984 i Candyman już ewakuowały się w październiku.

Być może jeszcze bardziej niewygodne pytanie pojawia się na szeptanych marginesach. Jeśli do czasu opanowania pandemii nie ma sprytnego sposobu na wypuszczenie hitu wartego 200 milionów dolarów, w kinach lub w Internecie, to czy cały obecny system „tentpole” studio, na którym zbudowano Hollywood w XXI wieku, jest zagrożony upadkiem?

Tytuł oryginalny: Mulan Box Office Flops in China While Tenet Drops in US
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: