Nowy raport sugeruje, że premiera Mulan Disney + okazała się większym sukcesem niż wcześniej oczekiwano, przynosząc potencjalnie północne 200 milionów dolarów w niecałe dwa tygodnie.
Wygląda na to, że szepty branży o upadku finansowym Mulan były mocno przesadzone. Zaledwie kilka dni po tym, jak film otrzymał negatywne nagłówki z powodu jego słabego otwarcia w Chinach, nowy raport analityczny sugeruje, że film był prawdziwym hitem w usłudze przesyłania strumieniowego Disney + w USA.
Wiadomości pochodzą z raportu złożonego przez firmę analityczną 7Park Data. Firma, która opiera się na algorytmach opartych na sztucznej inteligencji przetwarzających „surowe, nieustrukturyzowane zbiory danych”, poinformowała w środę, że między 4 a 12 września Mulan została kupiona przez prawie 29 procent abonentów Disney + w USA. Poza tym film był najczęściej oglądanym filmem. na Disney + w tym ośmiodniowym okresie sugerowałoby to również znaczny dochód wykraczający poza poprzednie prognozy branży.
Według samego Disneya przedstawionego w ostatnim raporcie o dochodach dla akcjonariuszy, Disney + ma obecnie ponad 60 milionów subskrybentów na całym świecie. Jeśli szacuje się, że połowa z tych subskrybentów mieszka w Stanach Zjednoczonych – ostrożne szacunki, biorąc pod uwagę popularność marki Disneya w Ameryce – oznacza to, że z 30 milionów subskrybentów Disney + 29 procent wypożyczyło film. Dwadzieścia dziewięć procent z 30 milionów to 8,7 miliona użytkowników, a 8,7 miliona użytkowników wydających 30 dolarów na Mulan oznaczałoby 261 milionów dolarów brutto. Dotąd. Jednak nawet jeśli tylko 40 procent użytkowników Disney + znajduje się w Stanach Zjednoczonych, 29 procent tych subskrybentów nadal oznaczałoby około 209 milionów dolarów brutto.
Oczywiście liczby te są niejednoznaczne. Po pierwsze dlatego, że Disney odmówił udostępnienia faktycznych liczb wypożyczeń dla Mulan – podobnie jak Netflix trzyma blisko siebie, ilu widzów ogląda większość ich oryginalnych treści – a także dlatego, że Disney nie podał jeszcze dokładnej liczby Amerykańskie gospodarstwa domowe subskrybują Disney +. Ale jeśli 29-procentowy wynik 7Park Data jest poprawny, transmisja strumieniowa Mulan była dużym sukcesem dla Mouse House, przynajmniej na rynku krajowym, z przebojem, który zarobił od 200 milionów dolarów do znacznie powyżej 260 milionów dolarów w mniej niż dwa tygodnie. p>
Weź pod uwagę, że gdyby Mulan został wydany w świecie bez COVID-19 i zarobił łącznie 350 milionów dolarów w USA – podobnie jak w zeszłym roku w Ameryce Północnej dla Aladdin – studio utrzymałoby co najwyżej 210 milionów dolarów dochodu. I to byłby szczyt podziału w stosunku 60:40 między studio a kino. Podczas gdy w Disney + Mysz zatrzymuje 100 procent przychodów generowanych przez zakupy. Oznacza to, że nawet gdyby nie jedna osoba więcej wynajmowała Mulan teraz, prawdopodobnie zarobił więcej w ciągu dwóch tygodni w ciągu całego kraju, który mógłby wygenerować w zdrowych warunkach.
To podkreśla pierwotny urok powolnej migracji oryginalnych treści premierowych do Disney +: mniejsza publiczność może wygenerować większe zyski. Oczywiście sytuacja nadal nie jest idealna. Jak wspomniano powyżej, film upadł podczas weekendu otwarcia w Chinach, co sugeruje, że hybryda PVOD / kinowa premiera Mulana mogła się potknąć. Z pewnością dało to dyrektorowi IMAX Rich Gelfond amunicję, gdy na początku tego tygodnia powiedział: „PVOD to nieudany eksperyment”.
Wdrożenie na całym świecie mogło być nierówne, zwłaszcza że główne rynki, takie jak Chiny, nie mają jeszcze własnej wersji usługi przesyłania strumieniowego Disney +. Ale jeśli te liczby są dokładne, wydaje się, że PVOD dla przeboju – szczególnie w studiu z własną usługą przesyłania strumieniowego na platformę wydania – jest daleki od porażki w przyszłości.
Tytuł oryginalny: Mulan: Disney Plus Grosses Exceed $200 Million? (Report)
Źródło: d-o-g