Wpis powstał dzięki współpracy z:

Podsumowanie przeglądu Netflixa The Devil All The Time: Co mówią krytycy

The Devil All The Time trafił na Netflix w środę (16 września), a Antonio Campos (Christine 2016) reżyseruje obsadę pełną takich gwiazd jak Tom Holland, Bill Skarsgård, Riley Keough, Jason Clarke, Sebastian Stan, Haley Bennett, Eliza Scanlen, Mia Wasikowska i Robert Pattinson. Na podstawie powieści Donalda Raya Pollocka The Devil All The Time

The Devil All The Time trafił do Netflix w środę (16 września), a Antonio Campos (Christine z 2016 roku) kieruje obsadą pełną takich gwiazd jak Tom Holland, Bill Skarsgård, Riley Keough, Jason Clarke, Sebastian Stan, Haley Bennett, Eliza Scanlen, Mia Wasikowska i Robert Pattinson.

Oparta na powieści Donalda Raya Pollocka The Devil All The Time jest południowym gotykiem, będącym połączeniem tajemnicy morderstwa i psychologicznego thrillera – z domieszką horroru – skupiającego się na mieszkańcach miasta Knockemstiff w Ohio i ich spleciona po II wojnie światowej historia morderstw, cudzołóstwa, szaleństwa, deprawacji i religijnego fanatyzmu.

Powieść z 2011 roku została doceniona przez takie magazyny, jak New York Times, Los Angeles Times i Publishers Weekly, a francuskie czasopismo literackie Lire uznało ją nawet za najlepszą powieść roku. To sprawiło, że przekształcenie się w rodzaj melodramatu dla dorosłych, który w dużej mierze porzuciły główne studia, stało się naturalne, podczas gdy serwisy streamingowe, takie jak Netflix, Hulu i Amazon, wykorzystują tego rodzaju właściwości.

Jednak tylko dlatego, że te sklepy podejmują honorową próbę regularnego wyświetlania na ekranie wielu uznanych tytułów literackich, nie oznacza to, że zawsze robią to dobrze. The Devil All The Time ma obecnie 68% z prawej strony w Rotten Tomatoes z 58 świeżymi recenzjami i 27 negatywnymi, podczas gdy jego wynik w Metacritic jest jeszcze bardziej niepokojący 57% na podstawie 25 recenzji.

Nasza własna Rosie Fletcher nazwała film „rozległą opowieścią o przemocy i nędzy”, dodając, że film jest „ponury, nieubłagany, ale niesamowite występy na całej planszy sprawiają, że The Devil All the Time fascynuje w sposób, który staje się prawie uzależniająca. ”,

Wielu innych krytyków było zadowolonych z filmu, na przykład Richard Roeper z Chicago Sun-Times, który napisał: „Na początku układanka wydaje się niepotrzebnie trudna do rozwiązania, ale kiedy wszystkie elementy są już na miejscu, spójrz na szerszą perspektywę, pozostajemy z podziwem dla zdolności reżysera / współautora Antonio Camposa do stworzenia niezapomnianego filmu… ”,

A.V. Noel Murray z klubu stwierdził: „To, co prześladuje w The Devil przez cały czas – i ostatecznie nawet trochę nadziei – to pomysł, że istnieje świat poza tym światem, gdzie być może nie wszyscy są tak okrutni lub intensywni. Może nie jest to biblijne Niebo, ale to jest w porządku ”,

Randy Myers z San Jose Mercury News napisał: „Campos stworzył wstrząsający portret religii i przemocy, zawiłą, ekspresyjną pracę, która wbija się głęboko w duszę Ameryki”, podczas gdy w opinii Stephanie Archer z Film Inquiry, „ Jest wiele do zrobienia, ale niech film zabierze Cię w tę analizę możliwości, nikczemności, rodziny, samotności, religii i życia w małym miasteczku – taką, która sprawi, że będziesz uporządkować swoje emocje na długo po zakończeniu filmu. ”,

W niektórych recenzjach, które były bardziej na środku, przytaczano ogólną doskonałość obsady, jednocześnie narzekając na cienką fabułę i brak treści. John DeFore z The Hollywood Reporter napisał: „Chociaż jego struktura nie zawsze działa z maksymalnym efektem, ponury obraz staje się coraz bardziej wciągający i czerpie korzyści z piekielnej obsady”.

Joe Friar z Victoria Advocate był jednym z kilku krytyków, którzy za swoją pracę zacytowali „wyjątkową obsadę” i zarówno obecnego Spider-Mana Toma Hollanda, jak i wkrótce Batmana Roberta Pattinsona, zauważając: „Tom Holland porzuca urok dla mroczniejszej roli, gdy staje się innym typem Avengera. Pattinson kradnie sceny jako kaznodzieja ze srebrnym językiem ”,

Ale nie każdy krytyk uznał obsadę za wystarczającą, aby uczynić film przyjemnym, a nawet znośnym. Ryan Lattanzio z Indiewire stwierdził: „Nie ma powodu, aby przejmować się kimkolwiek w The Devil All the Time Antonio Camposa, spoconym, rozdętym bałaganie filmu, który spuszcza nokautujący zespół w błoto”,

Wielu krytyków wydawało się uważać, że część problemu stanowiła ogólna ciemność filmu i skrajna przemoc, bez solidnej lub znaczącej historii, która by wspierała te elementy. Richard Lawson z Vanity Fair powiedział: „Film Camposa jest po prostu misternie wykonany. To niechlujna miazga pakowana w prestiżowy sposób, co sprawia, że ​​podłość jego protekcjonalnego spojrzenia jest o wiele mniej znacząca. ”,

Manohla Dargis z New York Times potrzasnął film z powodu braku głębi, mówiąc: „Nie ma sensu, by ludzie na tym świecie robili cokolwiek poza cierpieniem lub powodowaniem cierpienia innych pomiędzy pracą, chodzeniem do kościoła i okazjonalnym występowaniem dzieci. ”,

Być może ta uwaga Briana Tallerico z RogerEbert.com najlepiej podsumowuje reakcje na film: „Daj mi film, który gryzie więcej, niż jest w stanie przeżuć w dowolnym momencie, zamiast tego, który w ogóle nie gryzie”. Wydaje się, że Devil All The Time może być ambitny w obsadzie i sposobie dostosowywania materiału źródłowego. Ale krytycy wydają się podzieleni co do tego, czy jest to zjadliwy komentarz na temat powojennej, małomiasteczkowej Ameryki, czy bezcelowe tarzanie się w nędzy i przemocy.

The Devil All The Time jest już dostępny do streamowania w serwisie Netflix

Tytuł oryginalny: Netflix’s The Devil All The Time Review Round-Up: What the Critics Are Saying
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: