Wpis powstał dzięki współpracy z:

Wychowany przez wilki: Jordan Loughran on Body Autonomy and Tempest’s Loss of Faith

Jordan Loughran przez całe życie przygotowywała się do roli w Raised by Wolves: Urodzona w Londynie, fanka science fiction, bardzo dobrze radzi sobie z futurystycznymi światami, zagrała w ostatnich serialach SFF Emerald City i Evermoor. Przygotowując się do zagrania Mithraic nastoletniego Tempesta w serialu Ridleya Scotta o dalekiej przyszłości, Loughran zwrócił się

Jordan Loughran przez całe życie przygotowywała się do roli w Raised by Wolves: Urodzona w Londynie, fanka science fiction, świetnie radzi sobie z futurystycznymi światami, zagrała w niedawnym serialu SFF Emerald City i Evermoor. Przygotowując się do zagrania Mitryjskiej nastolatki Tempest w dalekiej przyszłości serialu Ridleya Scotta, Loughran zwróciła się do niezwykłego, ale bezcennego materiału do czytania: książki Zdrada (na której oparto film Spotlight), która pomogła jej udramatyzować utratę wiary Tempesta. i późniejsze straty tożsamości i wspólnoty.

Fabuła Tempest jest jedną z najbardziej wrażliwych serii, łączącą napaść na tle seksualnym (dokonaną przez duchownego Mitry), nastoletnią ciążę (na planecie Kepler-22b, nie mniej) i kwestie obrony życia – ostatnią, ponieważ matka opiekuna androidów (Amanda Collin) nie pozwoli nawet na rozważenie aborcji. Zszokowana i rozczarowana kościołem, który miał ją chronić, Tempest jest zmuszona pogodzić się z nadchodzącym losem matki, często zderzając się z własnym brutalnym stylem rodzicielskim matki. Jednak Tempest nigdy nie jest postacią pasywną w Raised by Wolves, bez względu na to, czy popycha swoje quasi-rodzeństwo do kwestionowania otoczenia, czy też, w naprawdę wstrząsającej scenie, zabija rannego podludzkiego stwora – tylko po to, by zakończyć channelingiem niesławną scenę z końskim sercem Daenerys Targaryen z Gry o Tron wykopując to, co odkrywa, że ​​jest jego płodem.

Postać niosąca potencjalne pierwsze ludzkie dziecko, które urodzi się naturalnie w nowym domu ludzkości, wydaje się porównywać do kluczowych postaci chrześcijańskich, takich jak Maria (matka Jezusa) czy nawet Maria Magdalena. Jednak zamiast dopasowywać Tempest do konkretnego biblijnego odpowiednika, Loughran wyobraża sobie, że wciela się w całą populację „ludzi, którym nie przyznano pełnej autonomii ani sprawstwa nad swoimi ciałami” – uznając współczesne problemy nawet w odległej przyszłości.

Ponieważ pozostały dwa odcinki pierwszego sezonu Raised by Wolves, Loughran rozmawiała z Den of Geek przez e-mail o tym, gdzie spoczywa lojalność Tempest, uwalniając wiele z jej zinternalizowanych uprzedzeń jako aktorki i nadziei na przyszłość.

DEN OF GEEK: Czy oglądałeś lub czytałeś jakieś konkretne prace science fiction, aby przygotować się do roli Tempesta i do tego rodzaju futurystycznej scenerii?

JORDAN LOUGHRAN: Nie oglądałem ani nie czytałem żadnego konkretnego dzieła science fiction, ale byłem fanem tego gatunku od dzieciństwa, więc bardzo dobrze znałem tego rodzaju światy i byłem podekscytowany wskoczyć do świata Raised By Wolves.

Jak Tempest wypada na tle poprzednich ról, które grałeś w innych serialach SFF / spekulacyjnych, takich jak Emerald City i Evermoor?

Nie robię wielu porównań między rolami, które odgrywam, ponieważ postrzegam każdą z nich jako własną osobę. Myśląc o tym, czuję, że Tempest ma coś wspólnego z Tipem (z Emerald City), ponieważ oboje dorastają przed czasem i dzielą pragnienie, aby ich głos był słyszalny. Wydaje mi się, że granie w Tempest było jednym z moich najbardziej intensywnych i emocjonalnych doświadczeń aktorskich, więc podczas kręcenia rezerwuję sobie czas, żeby sprawdzić sam siebie. Nie sądzę, żeby było to coś, o czym świadomie myślałem wcześniej w pracy, to naprawdę pomogło.

Fabuła Tempest jest jedną z najbardziej wrażliwych serii, łącząc napaść seksualną, ciążę nastolatków i kwestie obrony życia (tzn. aborcja nigdy nie wchodzi w grę). Jak podszedłeś do wszystkich tych aspektów podróży bohatera?

Wchodząc w rolę, chciałem skupić się na tym, że Tempest jest w trakcie procesu rekonwalescencji. W ten sposób przyjrzałem się każdemu aspektowi, jak teraz wpływa on na jej światopogląd i jej drogę do uzdrowienia. Są to bardzo drażliwe kwestie, więc zawsze upewniałem się, że Tempest pozostaje w centrum wszystkiego, co robię.

Czy czerpałeś z własnego doświadczenia lub inspirowałeś się gdzie indziej, aby wykonać przedstawienie Tempest kwestionującej jej mitraicką wiarę i jej skorumpowane postacie, takie jak duchowny, który ją zgwałcił?

Aby się przygotować, przeczytałem książkę Zdrada, na podstawie której powstał film Spotlight. Czułem, że najbardziej przemawia to do historii, którą opowiadałem jako Tempest. Jak utrata wiary wiąże się także z utratą tożsamości i do pewnego stopnia utratą wspólnoty. Pomogło mi to również uzyskać wgląd w złożoność interakcji i utrzymywania relacji z ludźmi, którzy nadal są częścią wiary / społeczności, od której musiałeś odejść z powodu traumy, która została spowodowana.

Jak wyglądało kręcenie sceny, w której Tempest zabijał stworzenie, tylko po to, by odkryć w środku jego płód?

Dla mnie ta scena została podzielona na dwie części. Pierwsza część wyglądała jak sekwencja akcji, więc pod tym względem była bardzo fizyczna. Druga połowa sceny była wtedy niesamowicie emocjonalna, więc jedyny sposób, w jaki mogę to opisać, to jak wykonanie bardzo ostrego skrętu w szybkim samochodzie.

Czy postrzegasz Tempest jako odpowiednik Marii (matki Jezusa) czy Marii Magdaleny? A jeśli nie, to inna postać religijna (może święty) i / lub postać historyczna?

Tak naprawdę nie myślałem o Tempest w ten sposób. W pewnym sensie mogłaby być postrzegana jako reprezentacja ludzi, którym nie zapewniono pełnej autonomii lub sprawstwa nad swoimi ciałami.

Spośród różnych sprzecznych grup – mitraików, ateistów, matki i ojca, stworzeń – z kim, twoim zdaniem, Tempest jest najbardziej związany?

Myślę, że Tempest czuje największą więź z matką. To ona najbardziej zwierza się Tempest. Obietnica złożona przez matkę, że będzie opiekować się Tempestem i pomagać jej przetrwać i wyleczyć się z traumy, a także fakt, że Tempest widzi, jak próbuje, jest ważnym czynnikiem, który sprawia, że ​​Tempest czuje silny związek z matką.

Czy możesz zdradzić, czego się spodziewać po historii Tempesta w dwóch ostatnich odcinkach sezonu?

To trudne, nie chcę rozdawać zbyt wiele! Myślę, że w ostatnich dwóch odcinkach, w których widać wiele wrażliwości Tempest, zaczyna burzyć niektóre ściany, które postawiła dla własnej ochrony.

Twój esej dla iC4RE był naprawdę poruszający, ponieważ szczerze podzieliłaś się swoim doświadczeniem jako kobieta o mieszanym pochodzeniu i jak, kiedy zaczynałeś jako aktorka, większość ról, które były dostępne dla Ciebie na przesłuchanie w celu utrwalenia negatywnych stereotypów. Kończąc esej, zachęcasz ludzi, aby „kontynuowali rozmowę, dalsze zadawanie pytań, stawianie wyzwań, ciągłe uczenie się, nieuczenie się, kontynuowanie działania” – jak znalazłeś odzwierciedlenie tych celów i działań w swojej pracy? Jakie masz nadzieje na przyszłość?

Musiałem oduczyć się wielu rzeczy, które przyswoiłem sobie przez lata. Musiałem zadać sobie pytanie, dlaczego w myślach uważałem się za dalekowzrocznego, kiedy czytałem różne opisy, takie jak „angielska róża” w opisie podziału postaci. Gdybym odsuwał się od tego typu ról, ponieważ „to nie mogę być ja”, kogo jeszcze miałbym usuwać? Ostatecznie, kiedy to robiłem, po prostu wzmacniałem bardzo niszczącą narrację i to było coś, czego już nie chciałem robić.

Miałem wielkie szczęście, że mogłem pracować jako część różnych obsad, w tym Raised By Wolves, w wyniku czego czuję, że jesteś w stanie spojrzeć na świat w bardziej zaokrąglony sposób, gdy się stajesz i stajesz się sobą świadomi doświadczeń innych ludzi. Daje ci lepszą perspektywę tego, jak pasujesz do świata i co możesz zrobić, aby był lepszy. Mam nadzieję na przyszłość, że świat, który istnieje, będzie światem sprawiedliwym i że my, ludzie, będziemy w stanie uznać popełnione błędy i wyrządzoną krzywdę, i w rezultacie dokonać aktywnej, pozytywnej zmiany.

Wychowany przez wilki jest już dostępny w HBO Max.

Tytuł oryginalny: Raised by Wolves: Jordan Loughran on Bodily Autonomy and Tempest’s Loss of Faith
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: