Wpis powstał dzięki współpracy z:

Najlepsze filmy o sztukach walki w serwisie Netflix już teraz

W serwisie Netflix jest tak wiele wspaniałych filmów o sztukach walki. Zawsze uważnie przyglądając się filmom zagranicznym, Netflix nabył wiele z najczęściej omawianych tytułów, prosto z łodzi z Azji, która pozostaje najnowocześniejszym gatunkiem. Netflix ma również solidną kolekcję klasyków, tak wiele przełomowych filmów

W serwisie Netflix jest tak wiele wspaniałych filmów o sztukach walki. Zawsze uważnie przyglądając się filmom zagranicznym, Netflix nabył wiele z najczęściej omawianych tytułów, prosto z łodzi z Azji, która pozostaje najnowocześniejszym gatunkiem. Netflix ma również solidną kolekcję klasyków, tak wiele przełomowych filmów, które zapoczątkowały trwałe franczyzy.

Dzięki filmom, od arcydzieł uznanych na całym świecie po tandetne i bezpodstawnie bardzo brutalne filmy, nadszedł czas na „Netflix and Kill”, w którym zemścimy się na złoczyńcach, którzy zhańbili naszą rodzinę i świątynię Shaolin. Oto wybór niektórych z najnowszych filmów akcji, które niedawno pojawiły się w serwisie Netflix, a których wieloletni fani mogli przeoczyć. A dla początkujących w tym gatunku, oto kilka klasycznych pozycji, które trzeba zobaczyć, na początek.

USA Tylko

Kiedy Donnie Yen opublikował to fabularyzowane konto mistrza Bruce’a Lee, było tak popularne, że pojawiło się kilka filmów naśladowczych Ip Mana (Ip Man to prawdziwa postać historyczna, więc nie ma praw autorskich do tej postaci). Było ich tak wiele, że filmy Ip Mana mogą stanowić niemal sam gatunek. Jednak tetralogia Yena Ip Mana jest oryginalna i najsilniejsza.

Netflix ma wszystkie cztery raty, ale zacznij od początku. To franczyza, która wymaga uporządkowania. Każdy film ma swoje walory do tego stopnia, że ​​fani debatują, który jest najlepszy. Fabuła buduje złożoność z każdym sequelem, od wprowadzenia dziecka Bruce’a Lee do Ip Mana odwiedzającego Bruce’a w San Francisco. To się nigdy nie wydarzyło, ale jest to w najnowszym rozdziale Ip Man 4: The Finale, który ukazał się tego lata na Netflix. Donnie Yen, który pojawił się jako niewidomy Chirrut Imwe w Rogue One, grał ostatnio także komandora Tunga w Mulan.

Master Z to spinoff serii Ip Man firmy Donnie Yen. Następuje Cheung Tin Chi (Max Zhang), rywal pokonany przez Ip Mana w Ip Man 3. Bajecznie bogaci Azjaci i Star Trek: Discovery.

Film wyreżyserował Yuen Woo-Ping, znany choreograf walki, który stoi za filmami „Przyczajony tygrys, ukryty smok” i „Matrix”. Objął stanowisko choreografa walki w Ip Man 3, zastępując Sammo Hunga, starszego brata sztuk walki Jackie Chana. Master Z aspiruje do stworzenia własnej serii, aw zeszłym roku ogłoszono, że Zhang jest na pokładzie w sequelu.

Inne filmy Ip Mana musiały wyróżniać się z cienia Donniego Yena. Podczas gdy Herman Yau’s The Legend is Born: Ip Man i Ip Man: The Final Fight dodały epizody prawdziwego syna Ip Mana Ip Chuna, Grandmaster podniósł Ip Mana do uznanego przez krytyków filmu artystycznego. Arcymistrz pochodzi od uznanego na całym świecie autora Wong Kar-wai i zdobył kilkanaście nagród na Hong Kong Film Awards oraz dwie nominacje do Oscara.

Tony Leung występuje w roli Ip Mana u boku Zhanga Ziyi i wielu autentycznych mistrzów Kung Fu, w tym Yuen Woo-Ping, który służy jako choreograf i występuje jako nauczyciel Ip Mana. Poza sztuką choreograficzną, Grandmaster to okazałe widowisko. Wong wie, że ma dwóch wspaniałych aktorów głównych i oprawia ich twarze jak obraz Rembrandta. To jeden z najpiękniejszych filmów o sztukach walki, jakie kiedykolwiek powstały.

„Triple Threat” to trzy z najgorętszych gwiazd sztuk walki przemierzających obecnie Pacyfik: Iko Uwais, Tony Jaa i Tiger Chen. Jaa niedawno pojawił się w Furious 7 i xXx: The Return of Xander Cage (jest także we wspomnianym wyżej Master Z), Chen był kaskaderem w Crouching Tiger Hidden Dragon and the Matrix sequels i wykonał niewymienioną pracę dla Johna Wicka: Chapter 3 Parabellum , Iko jest omówione w następnej rekomendacji.

Triple Threat ułożył talię, dodając jeszcze więcej siły ognia ze Scottem Adkinsem, Jeeja Yanin, Michaelem Jai Whiteem i Michaelem Bispingiem. To powrót do dawnych filmów z grindhouse’owymi walkami, takich jak to, co wydawało Cannon Films na początku lat 80., zaktualizowane na nowe tysiąclecie. Dla tych, którzy nie znają żadnej z tych gwiazd akcji, oto miejsce startowe.

Strzał w głowę to niedoceniany ultra brutalny przykład tego, co ostatnio robią indonezyjskie filmy o walkach. To tak, jakby sztuki walki przejmowały tortury w porno. Zestawy to ciemne, obskurne lochy. Jest nieuzasadnione upuszczanie krwi, łamanie kości, cięcie nożem, siekanie mięsa i kopanie tyłków, z tyloma spluwami krwi w zwolnionym tempie, że przerywają wszystkie walki jak strzały pieniędzy.

W tym filmie występuje Iko Uwais, który włamuje się do Hollywood, występując w takich filmach jak Mile 22 i Stuber, mały epizod w Przebudzeniu mocy, a przede wszystkim główną rolę w oryginalnym serialu Netflix Wu Assassins. Co więcej, zagra jako „Hard Master” w nadchodzącym Snake Eyes: G. I. Joe Origins.

USA Tylko

„Podziemny turniej bez ograniczeń” to oklepana machina wojenna, ale w tym przypadku walczą ze sobą najlepsi współczesni wojownicy filmowi. Na czele stoi Scott Adkins, który zagrał w kilkudziesięciu niezależnych filmach akcji, takich jak ta, a także pojawił się w Doctor Strange i Ip Man 4. Marko Zaror, znany również jako Latin Dragon, pochodzi z Chile i jest najbardziej rozpoznawalny dzięki graniu wielu zabójców klonów w Machete. Zabija. A Cung Le to prawdziwy mistrz MMA, który grał złoczyńcę w The Grandmaster.

Wszyscy trzej aktorzy sprzedają swoje uderzenia, naprawdę uderzając się nawzajem – nie z nokautem, ale na tyle, aby zranić normalną osobę. Jest walka w dołach z błotem, ogromne składane noże, siekanie maczet, strzelby, karabiny maszynowe, granaty i kilka doskonałych walk wręcz. To nie jest film do oglądania dla fabuły. Chodzi o walki.

USA Tylko

Inna prawdziwa mistrzyni MMA, która została aktorką, Gina Carano, ponownie znalazła się w centrum uwagi jako Cara Dune w The Mandalorian. Haywire była jej pierwszą główną rolą w filmie fabularnym w reżyserii Stevena Soderbergha. To niespotykane, by znany reżyser obsadził niesprawdzoną aktorkę w roli głównej w takim aktorskim filmie. I pomimo konfliktów między reżyserem a dystrybutorem, a także cyfrowej zmiany mającej na celu pogłębienie głosu Carano, jej rodzący się talent do działania i prezencja na ekranie jest w pełni widoczny. Carano stworzyła kilka innych niezależnych filmów akcji, a także pojawiła się w Fast and Furious 6 i Deadpool, jednak Haywire pozostaje jej najciekawszą pracą.

Silne filmy kobiece zawsze były podstawą w gatunku sztuk walki. Furie była największym przebojem kasowym Wietnamu, a także wstępem do Oscar International Feature i słusznie. To piękny film – Wietnam oferuje taką fakturę, bujne wioski, społeczności łodzi, surowe getta, duże miasta, tak kolorowe, potęgowane przez wspaniałe schematy oświetlenia – a wszystko jest w odcieniach czerwieni, błękitu, zieleni i fioletu.

Ale to Veronica Ngo sprawia, że ​​jest to wyjątkowe. Ngo gra samotną matkę poborcy długów, której córka zostaje porwana przez zbieraczy organów. W miarę jak walki stają się coraz intensywniejsze (tak jak powinny być w każdym przyzwoitym filmie sztuk walki), Ngo wykonuje skomplikowane, choć niewiarygodne, długie sekwencje, które obejmują kilkanaście głębokich ruchów, ponownie ustanawiając się wiodącą divą akcji w Wietnamie. Pojawia się także w The Old Guard w serwisie Netflix.

Anne Curtis, filipińska gwiazda telewizyjna, zadziwiła swoich fanów tym dzikim filmem akcji. Wciela się w członka oddziału DEA, który zostaje zwabiony w pułapkę narkotykowego króla w labiryncie slumsów i musi wywalczyć sobie drogę. Po kilku minutach konfiguracji reszta to tylko sceny walki. Biedni mieszkańcy slumsów atakują ich tłumami, jak horda zombie.

Większość zdjęć jest kręcona w ciemności, w deszczu, przy dziwnym świetle neonów. To dużo podskakiwania, nie ostrej choreografii, ale tarzanie się w błocie, szorstkie i brutalne. Pod koniec jest niezwykle długa sekwencja akcji, dzięki której Curtis zdobywa uznanie w walce. Dla fanów filmów o sztukach walki najważniejsze są sceny z długimi ujęciami, ponieważ wyrafinowana choreografia wymaga prawdziwych umiejętności, aby je utrzymać.

Shadow to jeden z najbardziej znanych chińskich twórców filmowych, Zhang Yimou. To film artystyczny, który był wyświetlany na znanych międzynarodowych festiwalach filmowych w Londynie, Toronto i Wenecji i jest to kino bogate. Wszystkie scenografie, lokalizacje i kostiumy są zalane monochromatycznymi filtrami, jak przypowieść yin-yang, symboliczne urządzenie, które działa wizualnie i dramatycznie.

Odcienie ciała i światło świec wydają się szczególnie jasne i ciepłe w kontraście. Krew też. To trochę rozwlekłe dla tych, którzy szukają tylko akcji, ale walki są pomysłowe i artystyczne, a cała produkcja zapiera dech w piersiach. To wuxia – romantyczny chiński gatunek mieczy i czarów, który stanowi podstawę tak dużej części kina Kung Fu.

W Hollywood Jackie Chan jest stereotypem dla swoich komedii akcji, pomimo kilku poważnych aktorów akcji z Azji. To pierwszy film hollywoodzki, który pokazuje zdolność Jackie do zrobienia thrillera niekomedycznego. W The Foreigner Jackie gra byłego specjalnego agenta, który reaktywuje się po tym, jak jego córka została zabita w zamachu terrorystycznym IRA. Pierce Brosnan występuje jako przezroczysta karykatura irlandzkiego polityka Gerry’ego Adamsa.

To nie są beztroskie akrobatyczne walki Jackie. Zamiast tego są to ciężkie walki uliczne, w których Jackie zadaje szkody na drodze zemsty. Przypominający jego filmy, takie jak Police Story: Lockdown i Shinjuku Incident, to Jackie gra tragiczne role, co jest trudne do strawienia dla wielu jego zachodnich fanów.

Bollywood stale zyskuje na popularności w gatunku sztuk walki, a Tiger Shroff jest tego najlepszym przykładem. Baaghi prezentuje rdzenną indyjską sztukę walki Kalari i tak, są tam hojne piosenki i tańce typowe dla indyjskiego filmu. Tiger też jest świetnym tancerzem. Jeśli nie interesujesz się Bollywood, po prostu przeżyj pierwszą godzinę, kiedy zaczynają się sceny walki.

Bollywoodzka choreografia skłania się w stronę jednego ujęcia, akcji jednym ruchem z dużą ilością drutów i przesadnie wykonanych latających ujęć w zwolnionym tempie, jednak Tiger wspaniale jest oglądać takie ujęcia. On kręci sceny z innych filmów o sztukach walki, nawet popisowy wyczyn Jackie Chana, zwany w Azji NG (bez towarów), zawodzi. Jednak walki Tigera to pyszna masala mieszanka sztuk walki, godna gustu dla niewtajemniczonych.

Nie ma to jak Baahubali. Był to najdroższy film indyjski i najbardziej dochodowy, dający początek kontynuacji Baahubali: The Conclusion, a także nadchodzącej oryginalnej serii Netflix Baahubali: Before the Beginning. Jest to niezrównany film fantasy, tak ostentacyjny wizualnie z przykuwającymi wzrok efektami CGI i absurdalnymi zwrotami akcji, że jest zadziwiająco zabawny. Sekwencje bitewne są absurdalnie banalne i kreatywne. Jest piosenka i taniec, i głupi romans, a także jedne z najbardziej skandalicznych walk rydwanów, walki na miecze i szalonej broni. Netflix ma zarówno filmy Baahubali w oryginalnej wersji w języku tamilskim, jak i w wersji hindi z napisami.

Hairul Azreen to błyskotliwy nowicjusz z Malezji, który zagrał w kilku dużych filmach akcji, ale jest to jego pierwszy pełnometrażowy film fabularny. To kolejny „podziemny turniej bez ograniczeń”, w którym Azreen jest niechętnym mistrzem szantażowanym do rywalizacji. Niemniej jednak Azreen jest prawdziwym mistrzem Taekwondo i zapewnia niezwykle długą walkę w magazynach (walki w magazynach to kolejny utarty stereotyp, ale satysfakcjonujący jak wygodne jedzenie).

Fify Asmi błyszczy również jako wojowniczka siostra Azreen, a Yayan Ruhian (.) John Wick: Rozdział 3 Parabellum) gra klasycznego praworęcznego zabójcę z minimalnym dialogiem i maksymalnym wpływem. Nagranie z pojedynczego ujęcia z drona jest przełomowe.

Stephen Chow jest znany z lekceważącej komedii slapstickowej zatytułowanej Mo Lei Tau. Większość zna jego opartą na CGI parodię Kung Fu Hustle (również na Netflix) i Shaolin Soccer. Love on Delivery to wcześniejsza praca z tą samą komiczną wrażliwością, grająca na klasycznych tropach Kung Fu. Chow wciela się w tchórza próbującego zdobyć zawsze uroczą Christy Chung, najgorętszą uczennicę w swoim dojo judo. To Chow w jego najostrzejszym humorze Mo Lei Tau z nawrotami komiksów i wielkanocnymi hołdami. Co więcej, jako film sprzed CGI, tandetne efekty specjalne po prostu dodają jego kampowego charakteru. Jeśli lubisz Chow, to musisz to zobaczyć.

Karate Kid wypuścił serię czterech filmów, komiks z sobotniego poranka, remiks z Jackiem Chanem i Jadenem Smithem oraz serial na YouTube Cobra Kai, który teraz wkracza w trzeci sezon. Netflix ma wszystkie trzy oryginalne filmy Daniela-san (Ralph Macchio) i Mr. Miyagi (Pat Morita) (czwarty był spinoffem – The Next Karate Kid – z młodą Hilary Swank jako nowym uczniem Miyagi). Nic nie przebije oryginalnego „Wax on, wax off” jako Daniel-san, pionier w sztukach walki, który pokonuje swoich rywali i zdobywa dziewczynę Ali (Elizabeth Shue), która jest daleko poza jego ligą. Filmy Daniela-san są dobre i mają ciągłą fabułę, ale nic nie przebije oryginału.

USA Tylko

Jeśli Daniel-san był pionierskim maniakiem sztuk walki, Scott Pilgrim jest uosobieniem tego. Scott Pilgrim kontra świat,

W filmie występują wczesne występy Anny Kendrick, Brandona Routha, Chrisa Evansa i Brie Larson oraz piosenki Becka. Ale tu chodzi o sztuki walki, ponieważ uczynienie z Cery przekonującego wojownika wymaga magii efektów specjalnych i doskonałego choreografa. Ta magia pochodzi od Brada Allena, byłego członka zespołu kaskaderskiego Jackie Chana, który również pracował nad serią Kingsman i będzie kierował jednostką bojową Shang-Chi i Legend of the Ten Rings.

Reżyser Teddy Chan przedstawia ten zupełnie nowy wizjonerski film wuxia oparty na popularnej chińskiej grze MMORPG, która może pochwalić się milionami graczy. To kolejny turniej bez ograniczeń, ale nie undergroundowy. Jest na rozkaz Imperatora, osadzony w średniowiecznym świecie fantasy ze smokami, gigantycznymi skorpionami oraz fantazyjnymi broniami i zbrojami.

Double World to olśniewający cukierek dla oczu z wysokimi lotami na drutach w choreografii weterana z Hongkongu, Stephena Tunga. To tak, jakby anime wkroczyło do akcji na żywo, rodzaj sensacyjnego doświadczenia, które byłoby świetne na dużym ekranie, ale pandemia wysłała je prosto do transmisji. Netflix sprytnie wybrał ją na rynek międzynarodowy.

USA Tylko

Jeśli chodzi o filmy z grami wideo, ten klasyk zmienił zasady gry. Świętując w sierpniu 25. rocznicę powstania Mortal Kombat wypuścił dwie animowane kontynuacje i sequel na żywo z kolejną akcją na żywo w 2021 roku. Oryginalny film jest tandetny jak zawsze, ale nadal zachowuje swój urok.

Choreografia walki jest w najlepszym razie mierna. Podczas gdy bohater (Robin Shou) i złoczyńca (Cary-Hiroyuki Tagawa) przeszli szkolenie wojenne, podobnie jak wielu kaskaderów, inni główni aktorzy tego nie zrobili i to widać. Pat E. Johnson, który jest prawdziwym mistrzem Tang Soo Do i choreografem oryginalnego Karate Kid, daje z siebie wszystko, ale choreografia walki pozostaje przestarzała. Od tego czasu sceny walki przeszły długą drogę. Niemniej jednak, jest ta ścieżka dźwiękowa, która łączy techno z tradycyjnymi japońskimi instrumentami, didgeridoos i śpiewem gardłowym Tuvana, która sprawia, że ​​wszystkie walki są w jakiś sposób lepsze. Wykończ go!

Napędzana testosteronem bitwa między Jean-Claude Van Damme i potężnym Bolo Yeungiem stała się pożywką dla tak wielu internetowych memów, że Bloodsport stał się obowiązkowym punktem programu. film turniejowy, ale tym razem jest oparty na wysoce spornych roszczeniach rzekomego wojownika imieniem Frank Dux. Mimo wszystko to kultowy klasyk. Van Damme jest u szczytu swojej fizyczności, a jego charakterystyczne szpagaty pozostają jego darem. A Bolo jest w swojej złowieszczej bestii, wściekła się jak sterydowa psychiczna bestia.

Latająca gilotyna to najlepsza broń średniowiecznego zabójcy, kapelusz frisbee na sznurku, który rzucony na ofiarę odcina jej głowę, którą można szybko wyciągnąć za trofeum. To całkowicie zmyślona broń, ale choć może być śmieszna, miała nogi. The Flying Guillotine wydało serię sequeli i podróbek, w tym redukcję nasączoną CGI z 2012 roku.

Wyreżyserowany przez Ho Menghua, który wyreżyserował wiele horrorów, z udziałem Chen Kuan Tai, czczonej gwiazdy Kung Fu z prawie 150 napisami, to kolejny klasyk wuxia, który stał się ulubionym filmem kultowym, do tego stopnia, że ​​latające gilotyny pojawiają się w wielu innych kolejnych niepowiązanych filmach, takich jak The Heroic Trio i The Machine Girl.

Propagandowy film antynarkotykowy z Shaw Brothers Studios, w którym Ti Lung wciela się w Tit Kiu Sam, prawdziwego mistrza Kung Fu, chociaż ta historia jest całkowicie fikcyjna. Ti Lung zwykle gra szermierzy dżentelmenów, ale tutaj gra przejmująco dramatyczną rolę mistrza dotkniętego uzależnieniem od narkotyków. Przynosi także niesamowite walki, stawiając czoła wielu gangom przeciwników w pojedynkę, demonstrując swoją niesamowitą kontrolę zarówno w dramacie, jak i akcji. Ti Lung ma na swoim koncie ponad sto filmów, głównie o sztukach walki, ale niektóre z nich są ściśle dramatyczne. W tym filmie występuje także potężny Chen Kuan Tai i zezowaty komiks Yue Tau Wan.

Jednym z najpowszechniejszych narzędzi fabularnych w filmach Kung Fu jest ezoteryczny trening. Bohater zostaje w jakiś sposób naruszony, a następnie musi znaleźć ukrytego mistrza, który trenuje Kung Fu przy użyciu najdziwniejszych metod, aby bohater mógł się zemścić za finał. Nawet Karate Kid podąża za tą historią, ale 36 Komnata Shaolin jest Królem Tatusiem.

Gordon Liu gra San Te, konfucjańskiego uczonego, który ucieka do świątyni Shaolin, kiedy jego szkoła zostaje zbuntowana przez nikczemnego Mandżusa. Tam przechodzi skandaliczną serię prób nauki Kung Fu, wymyśla nową broń, trzyczęściowy laskę i wraca po zemstę. Ale chodzi o metody treningowe, które stanowią centralną część tego klasyka. Film dał początek dwóch sequelom Return to the 36th Chamber of Shaolin i Disciples of the 36th Chamber, z których oba są również dostępne w serwisie Netflix.

Dla miłośników broni to arcydzieło, epicka prezentacja choreografii z zimnymi ramionami i kina wuxia. W Legendary Weapons of China grają bracia krwi Lau Kar-Leung i Lau Kar-Wing, dwaj z najwybitniejszych choreografów walki w grze, pokazując swoją niesamowitą wirtuozerię dzięki szerokiej gamie tradycyjnych broni Kung Fu w paradzie pojedynków. Wspierany przez aktorów ze stajni Shaw Brothers Gordona Liu, Alexandra Fu Shenga i Kara Hui, ten film był podstawą wielu próbek do albumu „Legendary Weapons” Wu-Tang Clan.

Ta klasyczna wuxia wyreżyserowana przez Changa Cheha zapoczątkowała „Venom Mob”, uznany zespół twórców filmów walki. Oryginalne gwiazdy The Five Venoms (aka The Five Deadly Venoms), Chiang Sheng, Phillip Kwok, Lo Meng, Lu Feng, Sun Chien i Wei Pai, wszyscy nakręcili dziesiątki filmów, wiele razem, kształtując branżę od pokoleń ( Lo Meng osiągnął najwięcej, mając ponad 90, ostatnio Ip Man 4: Finale).

To opowieść o intrygach i zamaskowanych mistrzach jadowitych stylów stonogi, jaszczurki, skorpiona, węża i ropuchy. Wśród choreografów był arcymistrz Leung Ting, ostatni uczeń prawdziwego życia Ip Man. Uznawana za jedną z najpopularniejszych kultowych Kung Fu, ścieżka dźwiękowa zawiera utwory z Monty Pythona i Świętego Graala. Klan Trucizny rządzi światem!

Tytuł oryginalny: Best Martial Arts Movies on Netflix Right Now
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: