Wpis powstał dzięki współpracy z:

Październik wygląda zupełnie inaczej niż kilka tygodni temu. Ponieważ w tym miesiącu wielu właścicieli kin wisiało w czapkach z nadzieją na cotygodniowy zalew nowych filmów, październik został niedawno opuszczony przez głośne filmy, takie jak Wonder Woman 1984, Death on the Nile i Candyman.

Jednak jeśli jesteś kinomanem lub miłośnikiem filmów, który desperacko szuka nowych historii i wizji, to nie wszystko jest fatalne i ponure. Między rynkiem transmisji strumieniowych Netflix, VOD i innych platform, a także kilkoma mniejszymi filmami, które chcą rzucić kostkę na ograniczone wydanie kinowe, wciąż jest więcej niż kilka rzeczy do zobaczenia w październiku 2020 roku…

2 października (tylko w USA)

2067 to wysoce koncepcyjna konfiguracja science fiction, jeśli kiedykolwiek o niej słyszeliśmy, 2067 to historia Ethana Whyte’a (Kodi Smit-McPhee), młodego mężczyzny urodzonego w dystopijnej przyszłości, gdzie dowiaduje się, że może być wybawcą ludzkość… przynajmniej tak mówią ludzie z jeszcze bardziej odległej przyszłości. W zwrocie fabuły, który brzmi, przynajmniej na papierze, podobnym do odwrócenia Terminatora, posłańcy z przyszłości mówią, że Ethan jest kluczem do uratowania świata i chcą przenieść go przez maszynę czasu do niepoznawalnego przeznaczenia. Następuje chaos. To świetny pomysł, ale zawsze gramy dla kogoś, kto ma duży sukces w tym gatunku.

2 października (23 listopada w Wielkiej Brytanii)

Darren Lynn Boseman, reżyser od Saw II do Saw IV, ponownie powraca do gatunku horroru obok Maggie Q Nikity i Luke’a Hemswortha z Westworld. W tym wydaniu VOD para gra wakacyjną parę, która budzi się na wyspie z okropnym kacem. Jednak wideo na ich telefonach wydaje się sugerować, że poprzednia noc była jeszcze gorsza: Neil (Hemsworth) spędził wieczór brutalnie mordując swoją żonę, zgodnie z ekranem w ich kieszeniach. Niemniej jednak tutaj są teraz, pozostawiając wiele pytań dotyczących tego, co wydarzyło się wczoraj… i co może się wydarzyć dzisiaj.

6 października

Pierwsza z serii „Welcome to the Blumhouse” firm Amazon Prime i Blumhouse Productions, Black Box Emmanuela Osei-Kuffoura ma kuszące założenie. Nolan (Mamoudou Athie) przeżył wypadek samochodowy, w którym zginęła jego żona, ale także wiele razy zapominał o niej. Aby więc odzyskać pamięć i poczucie stabilności swojej młodej córki, Nolan przechodzi eksperymentalną terapię, podczas której jego psycholog używa hipnozy, by wepchnąć go w podświadomość, gdzie będzie mógł przypomnieć sobie swoją przeszłość i zmierzyć się z osobistymi demonami. Dosłownie.

Jak coś z „Incepcji” Christophera Nolana, ten horror pokazuje, jak przerażające jest bycie uwięzionym w snach, skoro wszystko, co w nich jest, to koszmary…

6 października

Druga funkcja Amazon / Blumhouse to bardziej thriller psychologiczny niż zwykły horror. Pierwotnie premiera na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto w 2018 roku, The Lie podąża za ojcem (Peter Sarsgaard), który odkrywa, że ​​jego córka Kayla (Joey King) przypadkowo zabiła swoją przyjaciółkę… dopóki nie przyznaje, że mogła ją zamordować.

Jak daleko się posunie, aby ukryć grzechy swojej córki? Cóż, taka jest linia logiczna i wydaje się wciągająca, chociaż recenzje z TIFF były mniej niż miłe dwa lata temu.

7 października

W zeszłym roku Adam Sandler ostrzegł Akademię, że jeśli nie zdobędzie Oscara za nieoszlifowane klejnoty, nakręci film tak kiepski, że „wszyscy płacicie”. Cóż, nie był nawet nominowany, a osiem miesięcy po ceremonii jesteśmy z hucznym Halloween Netflix. Okaże się, czy to rzeczywiście jest ten zły film – na początek nakręcony przed nominacjami do Oscara – ale nadal jest to produkcja Happy Madison, z głównymi rolami drugoplanowymi Kevina Jamesa i Roba Schneidera.

W filmie Sandler gra Hubiego Dubois, nieudacznika miasta Salem w stanie Massachusetts. Hubie, samotny kucharz z obsesją na punkcie Halloween, spędza cały rok z niecierpliwością na udekorowanie swojego domu i miasta w taki sam sposób, w jaki Clark Griswold przewiduje Boże Narodzenie. Ale w to szczególne Halloween miasto wydaje się być oblężone przez rzeczywiste siły nadprzyrodzone, a Hubie w końcu będzie miał czas, aby zabłysnąć. Ech, wygląda to bardziej zabawnie niż The Do-Over i The Ridiculous 6?,

7 października (tylko w USA)

Kto nie lubi antologicznego horroru? Hulu z pewnością tak robi, ponieważ wydaje Books of Blood, najnowszą adaptację wielotomowej serii opowiadań Clive’a Barkera pod tym samym tytułem. Poprzednie opowieści z Book of Blood zostały zaadaptowane do filmów tak ukochanych jak Candyman i zdecydowanie nie jak Rawhide Rex. W tej wersji filmowej trzy historie są tworzone na ekran przez współscenarzystę i reżysera Brannona Bragę. Czy masz nadzieję, że wyląduje bliżej pierwszego?

9 października (tylko Wielka Brytania),

Wielka Brytania jako pierwsza otrzyma w tym roku jedyny horror A24. Szczęściarz. W pełnometrażowym debiucie reżyserskim Rose Glass, Saint Maud opowiada o niezdrowo stłumionej i gorliwej młodej kobiecie: Maud (Morfydd Clark). Maud jest z zawodu opiekunką, opiekuje się ludźmi przebywającymi w hospicjum. Ale wyobraża sobie również siebie jako apostoła, wysłanego, by ratować bezbożnych ludzi od ich grzechów, zwłaszcza Amandę (Jennifer Ehle), kobietę, z którą mieszka jako pielęgniarka domowa.

To już napięta sytuacja, jeszcze zanim Maud zacznie słyszeć głosy i mieć obrazy ekstazy, Nieba, demonów i Piekła. Bogata w atmosferę i wyczerpujące oczekiwanie na coś okropnego, Saint Maud jest świetnym debiutem dla Glass i potencjalnym twórcą gwiazd dla Clarka, który jest piekielnie pobożny jak Maud, młoda kobieta, która jest mocniejsza niż walka. pudełko.

9 października (tylko w USA)

Debiutujący w kinach i na VOD, The Wolf of Snow Hollow to kontynuacja Thunder Road Jima Cummingsa. Ten wcześniej niedoceniany film był zachwycającą mieszanką komedii i dramatu, który zdobył główną nagrodę jury SXSW. Tak więc druga sesja w postaci komediowo-horroru o wilkołaku jest intrygująca. Rzeczywiście, Wolf of Snow Hollow to rzadka przędza likantropowa, którą opowiedziano z punktu widzenia potencjalnego łowcy wilków, szeryfa Johna Marshalla (Cummings).

Po serii makabrycznych morderstw każdej pełni księżyca mieszkańcy Snow Hollow nabierają przekonania, że ​​mają na rękach wilkołaka, nawet jeśli sfrustrowany szeryf nie akceptuje tego, co oczywiste. Film jest także ostatnim występem Roberta Forstera jako zaciekłego mentora Johna.

9 października w USA (16 października w Wielkiej Brytanii)

Dla większości ludzi posiadanie Roberta De Niro jako dziadka może być imponującym doświadczeniem. Ale dzieciaki w dzisiejszych czasach! To przynajmniej jeden zabawny wyciąg z The War with Grandpa, opóźnionego filmu rodzinnego, w którym dziadek De Niro, Ed, wdaje się w żartobliwą wojnę ze swoim wnukiem Peterem (Oakes Fegley) po tym, jak zdenerwował młodzież, wprowadzając się do jego starej sypialni – mamy Petera i Eda. córka Sally (Uma Thurman) zmusiła ich do tego.

Wkrótce krem ​​do golenia okazuje się być piankowym uszczelniaczem przyklejonym do twarzy De Niro, a ustny raport Petera ogłasza, że ​​jest wszy. Aha, jest też bitwa w dwa ognie, w której De Niro jest wspomagany przez drużynę legend filmowych, takich jak Christopher Walken, Cheech Marin i Jane Seymour, aby zgnieść szczenięta. Teraz sprawy stają się poważne…

13 października

Nocturne, pierwszy z kolejnych serii oryginalnych filmów Amazona i Blumhouse’a, to opowieść o piekielnej rywalizacji między siostrami. Prawdziwie. W debiucie fabularnym reżysera Zu Quirke występuje Sydney Sweeney jako Juliet, młodsza siostra koleżanki Vivian (Madison Iseman). Podczas gdy obie młode kobiety są utalentowanymi pianistkami, Vivian jest cudownym dzieckiem i centrum zazdrości Julii. Dzieje się tak do momentu, gdy Juliet znajduje dziennik innego cudownego dziecka w ich prestiżowym konserwatorium, które się zabiło. Książka zawiera wszystkie ukryte kompozycje późnego pianisty… oraz symbole i zaklęcia.

Słyszałeś kiedyś historię Fausta? Wygląda na to, że Juliet ma zamiar uzyskać z bliska nowoczesny przykład.

13 października

Jako ostatnia próba Blumhouse, która zostanie wydana na Amazon Prime w 2020 roku, Evil Eye pochodzi od reżyserów Elana i Rajeeva Dassani i prezentuje się zarówno jako thriller psychologiczny, jak i chiller nadprzyrodzony. Prawda, która tak naprawdę jest, zależy od tego, jak bardzo wierzysz w oko Usha (Sarita Choudhury).

Dla matki Pallavi (.) Sunita Mani GLOW) jest przekonana, że ​​jej córka współpracuje z nowym chłopakiem (Omarem Maskati), który jest duchem złego, znęcającego się ex Usha, który uciekł w młodości. Czy jest on śladem na wpół zapamiętanej klątwy, czy potencjalną ofiarą ukochanej mamy skłonnej do łamania sądów? Włącz się i przekonaj się sam…,

16 października

„Cały świat się przygląda”. To skandowany refren protestujących w drugim filmie Aarona Sorkina jako reżysera, ale może też odnosić się do poziomu oczekiwania w związku z tą ważną premierą Netflixa i potencjalnym ulubionym sezonem nagród. Sam film jest staromodnym thrillerem prawniczym, takim jak Sorkin podciął sobie zęby scenariuszami takimi jak A Few Good Men, ale Chicago 7 wydaje się pilnie (i przygnębiająco) niezbędne.

Po zamieszkach w Chicago podczas Narodowej Konwencji Demokratów w 1968 r. – zamieszek, które później uznano za rozpoczęte przez policję – ośmiu mężczyzn sklasyfikowanych jako „skrajna lewica” zostaje zebranych na pokazowy proces prowadzony przez Departament Sprawiedliwości Nixona gdzie są oskarżeni o spisek.

Film zawiera tę samą niesamowitą ilość dialogów, z których Sorkin zasłynął, a także jego zamiłowanie do szybkiego montażu w szybkim tempie. Ale polityczny ciężar tematu i głęboka ławka filmowa zespołu aktorskiego, w skład którego wchodzą Sacha Baron Cohen, Jeremy Strong, Yahya Abdul-Mateen II, Eddie Redmayne, Joseph Gordon-Levitt, Mark Rylance i Frank Langella sprawiają, że jeden z najbardziej ekscytujących filmów roku.

16 października (tylko w USA)

Liam Neeson gra złodzieja, który chce drugiej szansy. Złodziej bankowy, który chce wydać siebie i 9 milionów dolarów, aby być z nową miłością swojego życia. Ale potem oszukani agenci FBI (Jai Courtney i Anthony Ramos) kradną jego pieniądze i zamiast tego wrobią go w morderstwo. Zostaje więc jedno do zrobienia: groźny syk przez telefon: „Idę po ciebie”. Wyobrażamy sobie, że to zagrożenie gotowe na zwiastun było tym, na co sprzedano Honest Thief podczas prezentacji windy.

21 października

Przeróbka Alfreda Hitchcocka pozostaje trudną propozycją, która w przeszłości pokrzyżowała trudności wielu filmowcom. Jeszcze trudniej wydaje się adaptacja jedynego z jego filmów, który zdobył Oscara za najlepszy film, Rebecca. Jednak wszystko, co widzieliśmy w soczystej adaptacji powieści Daphne Du Maurier Bena Wheatleya i Netflixa, jest bardzo zachęcające.

Ze zwycięską obsadą, w skład której wchodzą Lily James jako nowa pani de Winter, Armie Hammer jako jej mąż Maxim i Kristin Scott Thomas jako jego groźna gospodyni, pani Danvers, film otwiera się, gdy młoda panna młoda próbuje wkroczyć do buty Rebeki, zmarłej pierwszej żony Maxima. Pozorne światło jego posiadłości, które dawno zgasło, płomień Rebeki wciąż płonie, choćby z powodu podziwu pani Danvers dla jej zmarłej kochanki… i może ducha, który grasuje po domu. To archetyp gotyckiego horroru, a ponieważ scenarzystka Jane Goldman najwyraźniej zachowuje oryginalne zakończenie powieści, już czujemy się uwiedzeni przez obrazy.

2 października w Wielkiej Brytanii (23 października w USA)

Sofia Coppola i Bill Murray znów ze sobą współpracują. Po raz pierwszy od ich świetlistego Lost in Translation (jeśli zignoruje się nieprzemyślane A Very Murray Christmas) reżyser i gwiazda współpracują przy tej wyraźnie intymnej opowieści. Chodzi o dorosłą córkę (.) Rashida Jones) i jej słynnego ojca (Murray) spędzających weekend w Nowym Jorku na przygodzie po latach wyobcowania.

Film, w którym występuje także Marlon Wayans, miał swoją premierę bardzo ciepło przyjęty na Festiwalu Filmowym w Nowym Jorku i jest już opisywany jako duchowy następca ich oryginalnej współpracy. Po raz kolejny kobiecie znajdującej się w środku egzystencjalnego kryzysu pomaga Murray między szklankami szkockiej. Kto nie chce zająć miejsca i zamówić kolejną kolejkę?

23 października

Prawdopodobnie nie znasz nazwiska Glen Keane, ale powinieneś. Wieloletni animator w Walt Disney Animation Studios nadzorował projektowanie i animację Ariel w Małej Syrence, Bestii w Pięknej i Beas t, Aladdin in Aladdin oraz Roszpunka w Zaplątanych. W Over the Moon odsuwa się od Myszki i kieruje się w stronę Netflixa jako pierwszy współreżyser, wraz z Johnem Kahrsem (animatorem w Tangled and Frozen).

Zwiastun filmu jest jak gorączkowy sen Georgesa Mélièsa, w którym mała dziewczynka o imieniu Fei Fei (Cathy Ang) buduje rakietę, która ma zabrać ją na Księżyc. Ale tam Fei Fei i przyjaciele spotykają mityczną boginię księżyca (.) Phillipa Soo Hamiltona), która zabiera ich w cukierkową odyseję przez kosmos.

23 października (tylko w USA)

Justin Benson i Aaron Moorhead to dwa najbardziej intrygujące nowe głosy w science fiction. Jeśli nie rozpoznajesz ich imion, obejrzyj The Endless już teraz. Jeden z najdziwniejszych i najmądrzejszych wątków science fiction ostatniej dekady, po tym filmie jest teraz kontynuowany przez Synchronic, kolejną oryginalną opowieść, w której występują Anthony Mackie i Jamie Dornan. Szczegóły filmu pozostają niejasne, poza tym, że dotyczy dwóch ratowników medycznych z Nowego Orleanu, którzy badają serię morderstw spowodowanych nowym, dziwacznym narkotykiem. Ale już wiemy, że nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jakie okropne skutki uboczne biorą te biedne dranie.

Nie może być Halloween bez co najmniej jednego horroru więcej, który wychodzi w tygodniu. W ten sposób wkracza do dziedzictwa The Craft: Legacy, Sony Pictures i Blumhouse Productions – kontynuacji oryginalnego The Craft z 1996 roku. Podobnie jak jego poprzednik, podąża za osobą z zewnątrz, która jest nową dziewczyną w szkole (Cailee Spaeny). Popularne dzieci mogą ją odrzucać, ale zaprzyjaźnia się z innymi studentami, którzy mają inne gusta… jak czary.

Oryginał jest kamieniem probierczym dla millenialsów i pokolenia X w pewnym wieku, a to ponowne uruchomienie ma na celu wprowadzenie historii w bardziej złożone rozumienie przyjaźni. A jeśli nie, to nadal wysiłek Blumhouse’a, więc powinien dać mnóstwo strasznych skoków!

30 października (tylko Stany Zjednoczone)

Demencja jest sercem tego niesamowitego chillera, w którym trzy pokolenia kobiet spotykają się w starym domu rodzinnym, który wydaje się gnić od wewnątrz. Robyn Nevin, Emily Mortimer i Bella Heathcote grają w powolnym dramacie, który zagłębia się w horror utraty poczucia siebie, gdy matriarcha Nevin znika na kilka dni i nie może sobie przypomnieć, co się stało, gdy jej dom jest pełen dziwnych, czarnych nut pleśń i fragmenty życia wymykające się jej z uścisku. To debiut fabularny australijsko-japońskiej reżyserki Natalie Eriki James. Jest to stylowy, mrożący krew w żyłach i pewny siebie pierwszy film fabularny, którego ostatni akt zmienia się w pełnowymiarowy horror. Jest już w Stanach na VOD, ma brytyjską premierę kinową w Wielkiej Brytanii.

Tytuł oryginalny: Upcoming Movies in October 2020: Theaters, Streaming and VOD
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: