Wpis powstał dzięki współpracy z:

Wewnątrz duszy Pixara i tajemnic życia przed śmiercią

W 2015 roku Pixar i reżyser Pete Docter przedstawili nam Inside Out, genialną, poruszającą eksplorację tego, jak nasze emocje wpływają na nasze relacje w miarę starzenia się. Scenariusz filmu nagrodzonego Oscarem (autorstwa Doctera, Meg LeFauve i Josha Cooleya) był silnie zainspirowany badaniami filmowców nad neuropsychologią i tajemnicami działania ludzkiego umysłu.

W 2015 roku Pixar i reżyser Pete Docter przedstawili nam Inside Out, genialną, wzruszającą eksplorację tego, jak nasze emocje wpływają na nasze relacje w miarę starzenia się. Scenariusz filmu nagrodzonego Oscarem (autorstwa Doctera, Meg LeFauve i Josha Cooleya) był silnie zainspirowany badaniami filmowców nad neuropsychologią i tajemnicami działania ludzkiego umysłu. Teraz pięć lat później Docter i nowy zespół poszli w zupełnie innym kierunku – metafizycznym – z Duszą.

Den of Geek miał okazję obejrzeć pierwsze 20 minut filmu, a następnie porozmawiać z Docterem, współautorem scenariusza Kempem Powersem i producentem Daną Murray o tym, co może być najbardziej bezwstydnie wspaniałym i zaawansowanym filmem animowanym Pixara.

Soul występuje w roli Jamiego Foxxa jako głosu Joe Gardnera, nauczyciela z nowojorskiej szkoły średniej, którego marzenie o zostaniu zawodowym muzykiem jazzowym wydaje się kończyć przedwcześnie, gdy wypadek wysyła go do The Great Before. Jest to surrealistyczna płaszczyzna egzystencji, w której nowe, stosunkowo nieuformowane dusze otrzymują swoje osobowości i cechy od starszych, mądrzejszych dusz zwanych mentorami, zanim zostaną wysłane na Ziemię.

Joe, przekonany, że nie powinno go tam być, zostaje mentorem 22 (.) Tiny Fey), duszy, która nie jest zainteresowana rozwojem osobowości, a tym samym udaniem się do życia w prawdziwym świecie. Ale Joe postrzega 22 lata jako sposób na powrót do życia i jest zdeterminowany, aby pomóc jej znaleźć iskierkę życia, której tęskni, jednocześnie ucząc się kilku nowych rzeczy o sobie.

„To właściwie kamień węgielny naszej historii, dusza, która nie chce żyć, spogląda na Ziemię ze sceptycyzmem i mówi:„ Czy całe to życie naprawdę jest tego warte? ”- wyjaśnia Docter podczas dziennika prasowego prezentacja o filmie. „Tak powstała podstawowa koncepcja filmu: dusza, która nie chce żyć, spotyka duszę, która nie chce umierać”.

Docter kontynuuje: „Ale gdybyśmy mieli zrobić film o duszach, naszym pierwszym problemem było to, jak wygląda dusza? Zrobiliśmy więc wiele badań, przyglądając się naukom, wielu filozofiom i tradycjom na całym świecie i najbardziej odkryliśmy, że ludzie opisywali duszę jako parę, niefizyczną, bezkształtną, oddech, powietrze. Wszystko bardzo interesujące, ale niezbyt pomocne, bo jak czerpiesz powietrze? ”,

Rozmawiając bezpośrednio z Den of Geek krótko po prezentacji prasowej, Docter mówi, że „świetnie się bawił”, badając duchowe i metafizyczne podstawy swojego filmu: „Spotkałem się z rabinem, rozmawialiśmy z buddystą… osoby duchowe ze wszystkich środowisk. Nawet szaman, który przyszedł i chciał zabrać nas w podróż, a my mówimy: „Och, spójrz na czas. Czas nam się skończył ”. Chyba trochę się baliśmy. Ale to było świetne, ponieważ naprawdę cię ćwiczy i stanowi wyzwanie. ”,

Docter i Murray przyznają, że badanie natury samej duszy dało im inną perspektywę na własne życie i osobowość. „Czuję, że na końcu, nawet patrząc wstecz na inne filmy, które robiliśmy w przeszłości, prawdopodobnie nie stworzyłbym Monsters, Inc. w ten sam sposób” – mówi Docter. „Mogę w ogóle tego nie zrobić, ponieważ filmy zmieniły to, kim jestem i jakie są moje zainteresowania”.

Murray zgadza się z tym, dodając: „Oczywiście, myślę, że zmieniłem się w trakcie projektu. Ale jedna rzecz jest taka, że ​​prawdopodobnie zacząłem projekt naprawdę wątpiąc w siebie iz czasem nauczyłem się ufać sobie, że jestem cholernie dobry w tym, co robię. Myślę, że Ty też się w ten sposób rozwijasz. ”,

Zastanawianie się nad naturą duszy i życiem pozagrobowym (i przed życiem) to jedno, wizualizowanie tego na ekranie to co innego, a zarówno Docter, jak i Kemp otwarcie mówią o wyzwaniach związanych z tworzeniem wizualnej reprezentacji rzeczy, które są najbardziej prawdopodobnie poza ludzkim zrozumieniem. Wielki Przed, w którym nowe dusze odkrywają cechy, zainteresowania i talenty tworzące ich osobowości, był jednym z najbardziej niejednoznacznych aspektów, które należało określić.

„Mieliśmy szczęście w ten sposób, ponieważ kiedy się rozglądaliśmy, jak mówisz, niewiele tradycji, religii, i tak dalej, nie mówi się o życiu przed życiem. Pomyśleliśmy więc: „No dobrze, jak to będzie?” ”- wyjaśnia Docter. „W końcu doszliśmy do tego, że prawie polubiliśmy światowe targi. Chcieliśmy, żeby był bardzo niespecyficzny pod względem kulturowym, więc jeśli spojrzysz na to i powiesz: „Och, to jest greckie, włoskie, chińskie” lub cokolwiek innego, to byłoby źle. Ponieważ w filmie mówimy [że dusze] przychodzą na Ziemię jako pusta karta w tym sensie. Twoja kultura to coś, czego się uczysz i w czym się rozwijasz ”,

Powers mówi: „Jedną z rzeczy, które najbardziej podobały mi się w nowych duszach – nazywamy je nowicjuszami – wszystkie nowe dusze mają fioletowe oczy, ponieważ było naprawdę ważne, że skoro to było przed życiem, ich oczy są reprezentowane w jednolity kolor, który nie występuje w prawdziwym życiu ”- mówi Powers. „Podczas gdy doradcy, mentorzy, pojawiają się, w rzeczywistości mają taki kolor oczu, jaki mieli za życia, więc Joe ma brązowe oczy”.

Oprócz pokazania nam większości pierwszego aktu Soul, Pixar zapewnia nam również spojrzenie na kulisy powstawania filmu. Polegało na przeniesieniu postaci i światów, w których żyją – zarówno „prawdziwego” świata Nowego Jorku, jak i eterycznej przestrzeni Wielkiego Przedtem – do trójwymiarowego, teksturowanego, kolorowego życia. (Nawiasem mówiąc, jest to proces, w którym do wykreślenia całego obrazu wykorzystano ostateczną liczbę 73 611 scenariuszy).

„Znaleźliśmy ten materiał o nazwie Airgel i jest to najlżejszy stały materiał na Ziemi, a obecnie jest używany w przemyśle lotniczym” – mówi Murray. „I wydawało się, że sugeruje to, o czym niefizyczne miałyby się poruszać nasze badania, ale w taki sposób, w jaki mogliśmy faktycznie pokazać je na ekranie. Mając to na uwadze, zaczęliśmy badać, jak może wyglądać dusza, co nie było takie łatwe. ”,

Murray kontynuuje: „Wielu różnych artystów w Pixar zaczęło się tym zajmować i wpadło na kilka bardzo fajnych, interesujących pomysłów, ale nadal czuliśmy, że potrzebujemy więcej człowieczeństwa, na przykład wyraźnych rysów twarzy, które moglibyśmy rozpoznać, z wyrażeniami i postawami. Więc wróciliśmy do [] wczesnego rysunku, który zrobił Pete, i wydawał się sugerować ulotność, ale miał też twarz. ”

„Mamy oddzielny dział, który wykonuje tysiące rysunków i obrazów, aby dowiedzieć się, jak te postacie wyglądają” – mówi Docter. „Następnym etapem byłoby przejście do układu, który polega teraz na zebraniu wszystkich tych obiektów i złożeniu ich razem, wraz z określeniem miejsca, w którym ma się znaleźć nasza kamera. Następnie przechodzimy do animacji, w której dodajemy ruchy, gesty, wyrażenia ”,

Produktem końcowym jest film, który łączy w sobie całkowicie oryginalny krajobraz wizualny z wciągającym projektem dźwiękowym, talentem głosowym z najwyższej półki i eklektycznym krajobrazem muzycznym: część jazzową skomponował znany Jon Batiste, a ścieżką dźwiękową zajął się Trent Reznor i Atticus Ross (więcej na ten temat później). Wszystkie te elementy, oparte na tym, co widzieliśmy do tej pory, prawdopodobnie sprawią, że Soul będzie najbardziej wyrafinowanym i oryginalnym filmem, jaki widzieliśmy w Pixar od… no cóż, prawdopodobnie Inside Out.

„Myślę, że te filmy są darem, ponieważ trwają tak długo, [jest] to, że wymagają one od Ciebie medytacji lub przemyślenia jednego tematu przez cztery lata, kiedy to robisz” – mówi Docter. „I to nie tak, że nagle poznałem odpowiedzi na pytania dotyczące życia lub czegokolwiek, ale zmusiło mnie to do przeanalizowania własnego życia i sposobu, w jaki żyłem, i powiedzenia:„ Czy mogę sobie poradzić lepiej? ”,

Soul ma swoją premierę w Disney + 25 grudnia w Boże Narodzenie

Tytuł oryginalny: Inside Pixar’s Soul and the Secrets of Life Before Death
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: