Wpis powstał dzięki współpracy z:

Recenzja odcinka 2 sezonu 2 wojownika: chińskie połączenie

This Warrior review contains spoilers. Warrior Season 2 Episode 2 When Warrior was first announced, Bruce Lee fans were worried that this was going to be just another Bruceploitation. After all, there are hundreds, if not thousands, of Bruceploitation flicks. Bruce Lee is the most impersonated icon on the planet. No one needed to see another weak

Ta recenzja Warrior zawiera spoilery.

Kiedy Warrior został ogłoszony po raz pierwszy, fani Bruce’a Lee martwili się, że to będzie tylko kolejny Bruceploitation. W końcu istnieją setki, jeśli nie tysiące, filmów Bruceploitation. Bruce Lee jest najbardziej podszywaną ikoną na świecie. Nikt nie musiał oglądać kolejnej słabej karykatury Małego Smoka, nawet jeśli była na Cinemax.

Jednak Warrior wcale nie jest Bruceploitation. Twórca i scenarzysta serialu, Jonathan Tropper, mówi córce Bruce’a, Shannon Lee, za to, że upewnił się, że Warrior nie „przesadził z rzeczami Bruce’a Lee”.

Zamiast Ah Sahma (Andrew Koji) robiącego kolejną imitację Bruce’a Lee, w jego choreografii walki są sekwencje, które nawiązują do ponadczasowych scen z filmów Małego Smoka. W całym serialu są też sprytne pisanki, takie jak imiona postaci O’Hara (Kieran Biew) i Bolo (Rich Ting) z zeszłego sezonu. O’Hara i Bolo to imiona złoczyńców w Enter the Dragon, jednak te postacie są zupełnie inne w Warrior.

To sprawia, że ​​ten odcinek zyskuje dodatkowy tytuł „Wataaah!”, ponieważ „The Chinese Connection” był alternatywnym tytułem drugiego ważnego filmu Kung Fu Bruce’a, Fist of Fury. Najbliższym tytułem Easter Egg sezonu 1 był odcinek 9, „Chiński boks”. Każdy fan Bruce’a pamięta Ah Gung (Chin Ti) mówiącego „Chiński boks!” kiedy wskazał na Bruce’a i pokazał mu kciuki do góry. Żeby ten odcinek przybrał tytuł jednego z najbardziej lubianych filmów Bruce’a, powinien być lepiej dostarczony. I tak jest, zwłaszcza w przypadku najważniejszego aspektu Wojownika, walki Kung Fu.

Pierwsza walka w tym odcinku to prezentacja Young Jun (Jason Tobin). W pogoni za tańszym produktem Ah Sahm za pośrednictwem swojej menadżerki walki Vegi (Maria Elena-Lass) łączy Young Jun z nową melasą. Odwiedzają Happy Jack (Nat Rambulana), afrykańskiego handlarza narkotyków. Są do tego jakieś historyczne podstawy. W okresie, w którym rozgrywa się akcja Warrior, w Południowej Afryce próbowano produkować opium, aby podważyć brytyjską dominację w światowym handlu opium.

Opium zostało uzbrojone przez Brytyjczyków w ramach ich strategii ustanowienia rządów kolonialnych. Było to w dużej mierze kontrolowane przez nikczemną Kompanię Wschodnioindyjską, która szmuglowała opium z Indii, głównie po to, by sparaliżować chińskie miasta portowe. Szacuje się, że w chińskich prowincjach przybrzeżnych w połowie 1830 roku 90% dorosłej populacji Chin było uzależnionych od opium. W San Francisco opium było nadal legalne i podlegało opodatkowaniu do 1889 r., Kiedy lokalne rozporządzenia ograniczyły je wyłącznie do użytku medycznego. Ale poza ukłonem w stronę historii, Rambulana jest południowoafrykańską gwiazdą telewizyjną, a Warrior został nakręcony w RPA, więc jego wygląd działa na kilku poziomach.

Umowa z Happy Jack się psuje. To wywołuje cudowną odrobinę ultra-przemocy, w której Tobin zapewnia solidną sekwencję długich ujęć. Długie ujęcia są cechą charakterystyczną dobrej choreografii walki, ponieważ każdy ruch wykładniczo zwiększa wyzwanie. To dobra wizytówka Kung Fu Tobina, który sprzedaje swoje ataki plastrami i kostkami z przekonującą zaciekłością.

Tobin pojawił się wcześniej w kilku filmach o tematyce sztuk walki, takich jak Beverly Hill Ninja, Rob-B-Hood i House of Fury, ale najbardziej znany jest ze swoich innych projektów z producentem Warrior Justinem Linem, w tym Better Luck Tomorrow oraz Szybcy i wściekli: Tokyo Drift. Tobin powtarza swoją postać Tokyo Drift w nadchodzącym F9 Lin, który ukaże się w przyszłym roku. W Warrior, Tobin doskonale wpisuje twarde punkowe cechy Young Jun. Jako syn przywódcy Hop Wei, ma do tego prawo, ale nadal chce się wykazać. Jego okrucieństwo w walce jest na miejscu.

Dla fanów sztuk walki istnieje subtelna, ale znacząca korekta w grze sztyletem Young Jun z sezonu 1. W odcinku 6 „Przeżuwam, wypluwam i nadepnęłam”, Young Jun stosuje konwencjonalny przedni uchwyt noża w miejscu, gdzie na kciuku dłoni. Podwójne sztylety, takie jak dzierżenie Young Jun, są powszechną bronią w Kung Fu, jednak prawie zawsze są używane z odwrotnym uchwytem, ​​gdzie ostrze znajduje się po stronie małego palca dłoni, bardziej jak szpikulec do lodu.

W walce z drużyną Happy Jacka Young Jun używa bardziej odpowiedniego chwytu do lodu. To banalny szczegół, ale biorąc pod uwagę, że Warrior obsługuje fandom Kung Fu, ważne jest, aby zrobić to dobrze.

Walka rozpoczyna się po tym, jak Happy Jack odmawia przechowywania opium, pozostawiając Young Jun i Ah Sahm na lodzie. Później Penny (Joanna Vanderham) zatrudnia Hop Wei do ochrony jej kulisów przed Irlandczykami, a Ah Sahm wykorzystuje tę sytuację, by potajemnie przechowywać opium w Mercer Steel. Nietrudno przewidzieć, jak to się potoczy w nadchodzących odcinkach i jeszcze bardziej zwiększy napięcie w relacjach Ah Sahm i Penny.

Premiera drugiego sezonu pozostawiła Chinatown w krwawym bałaganie. Ah Sahm, Ah Toy (Olivia Cheng) i Lai (Jenny Umbhau) porąbali rasistowskich Teddy Boys, a Leary (Dean Jagger) wysadzili w powietrze fabrykę zatrudniającą kulisów. Chinatown to ciężki rytm dla gliniarzy z SF, a O’Hara i Lee (Tom Weston-Jones) mają mnóstwo sprzątania.

Prowadzą śledztwo w sprawie zabójstw mieczem i eksplozji, podczas gdy O’Hara zmaga się ze swoimi zobowiązaniami wobec Fung Hai Tong i Zing (Dustin Nguyen), a Lee zmaga się z rosnącym uzależnieniem od laudanum. Żona O’Hary, Lucy (Emily Child), nabiera coraz większej podejrzliwości w stosunku do interesów męża, a po napadzie, Lee budzi się w zalanej moczem uliczce, gdy robi się coraz to nowe. Tytuł tego odcinka pochodzi od Lee. Po przesłuchaniu przez partnerów Pattersona (Frank Rautenbach), Lee mówi O’Hara, że ​​próbuje znaleźć „chiński związek” w zabójstwach mieczem.

O’Hara i Lee tworzą stereotypowy związek partnerski z policją: stary, zblazowany policjant skażony skorumpowanym systemem oraz młody genialny detektyw, który jest zbyt zarozumiały, by dogadać się z resztą wydziału. W głębi serca oboje chcą być dobrymi gliniarzami, ale ich świat jest zbyt brudny, by pozostać w czystości. Biew daje swojemu charakterowi dużo duszy jako ojciec i mąż, po prostu starając się zrobić to dobrze przez swoją rodzinę. Historia Lee jest zasugerowana, kiedy zaczyna swój laudanum, ale jego nawiedzona przeszłość jest nadal niejasna.

Konsekwencje zabójstw i eksplozji powodują, że SFPD jest krytykowana na wiecu politycznym wraz z burmistrzem Blake’em (Christian McKay). Tutaj podobieństwa między klimatem politycznym Wojownika i Ameryki w tej chwili są niepokojąco niesamowite, zwłaszcza że zostało to nakręcone rok wcześniej. Kiedy tłum zaczyna skandować „Odeślij ich z powrotem”, znajduje to odzwierciedlenie w niektórych rosnących dziś nastrojach antychińskich. Pojawia się ustawa o wykluczeniu, zapowiadająca gorsze czasy, które nadejdą. Chińska ustawa o wykluczeniu została uchwalona przez kongres i podpisana przez prezydenta Artura w 1882 roku, więc stanowi to pewną wskazówkę, gdzie Wojownik jest ustawiony w czasie.

Sophie (Celine Buckens) spotyka Leary’ego na zlocie i udają się do domu Leary’ego, Banshee. Wyjawia Leary’emu, że jest córką Mercera i flirtując z nim, gra na pubowym fortepianie Moonlight Sonatę Beethovena. Ustanawia przejmujący muzyczny przerywnik na koniec odcinka, tak typowy dla dzisiejszych programów telewizyjnych, w którym melodia jest nakładana na wszystkie postacie, gdy zastanawiają się nad różnymi skomplikowanymi okolicznościami.

Moonlight Sonata to melodramatyczny wybór, który pod koniec przechodzi w ciężkie gitarowe riffy Warriora. Wydaje się to trochę przesadzone – program zbyt mocno opiera się na tych gitarowych riffach – ale Warrior odkupuje się muzycznie dzięki końcowemu uznaniu chińskich rapów, które były solidne przez cały koncert.

Pozostałe panie z Warrior kontynuują pokaz mody w tym sezonie. Kiedy Mai Ling (Dianne Doan) zatrudnia Nicholsa (Emmanuel Castis), byłego mężczyznę z Pinkertona, by szpiegował Buckleya (Langley Kirkwood), ma na sobie bujną ciemnoniebieską szatę z kapturem i dziwne pierścienie karwaszowe. Wygląda bardziej jak ktoś z Gry o Tron niż SF Chinatown. A Ah Toy pojawia się później w olśniewającej szmaragdowej sukni z rozkloszowanym kołnierzem, bardziej pasującym do wulkanicznej panny młodej niż do burdelu madame.

Ale Wojownik to fantazja, więc projektantom kostiumów można wybaczyć pobłażanie swoim czołowym damom. Chociaż te stroje wydają się śmieszne i nie na miejscu, gdy wszystkie inne postacie są w strojach z epoki, Doan i Cheng pięknie wypełniają te stroje i są ubrani w legginsy, by zabijać. Są zbyt zajęci dobrym wyglądem.

W tym odcinku pojawia się kolejna nowa postać. Wchodzi Nellie Davenport (Miranda Raison), zamożna wdowa zaangażowana w ratowanie chińskich kobiet przed prostytucją i wyzyskiem. Davenport jest pierwszą postacią opartą bezpośrednio na prawdziwej postaci historycznej, chociaż sposób jej przedstawiania ma wiele swobód artystycznych. Zbliżająca się interakcja między nią a Ah Toy jest obiecująca. Ah Toy i Davenport są silnymi kobietami i biorąc pod uwagę ich zasady i pozycję, z pewnością staną twarzą w twarz w nadchodzących odcinkach.

Warto czekać na finałową walkę w tym odcinku. Mai Ling wysyła Li Yonga (Joe Taslim) i Zinga, aby powstrzymali małego Tonga przed wkroczeniem w opiumowy biznes Long Zii. Li Yong załatwia sprawę pokojowo, ale Zing (Dustin Nguyen) jest gotowy do walki, a chaos wybucha, gdy podcina gardło przywódcy Tong. Taslim i Nguyen to weterani sztuk walki na Warrior. Każda scena walki, która zawiera ich prace, zapewnia poziom mistrzowskiej choreografii, jakiego można by oczekiwać po przedstawieniu związanym z Brucem Lee.

Nguyen jest zapamiętany ze swojej głównej roli jako Harry Ioki na 21 Jump Street. Na przestrzeni lat pojawił się w kilku hollywoodzkich produkcjach związanych ze sztukami walki, takich jak 2 Ninjas Kick Back, Vanishing Son i mockumentary Justina Lina Finishing the Game.

Jednak naprawdę ugruntował swoją pozycję gwiazdy sztuk walki po powrocie do swojej ojczyzny, Wietnamu. Tam nakręcił serię wietnamskich filmów o sztukach walki: The Rebel, Clash i Once Upon a Time in Vietnam. Filmy te umieściły Wietnam na mapie filmów o sztukach walki. W solidnym tempie z genialną choreografią pokazali, że Nguyen jest siłą, z którą należy się liczyć i poważnym praktykiem sztuk walki.

Uważa się, że studiuje Muay Thai, Taekwondo i dzieło Bruce’a Lee Jeet Kune Do, ale naprawdę błyszczy w rodzimej wietnamskiej sztuce walki o nazwie Vovinam. Ten styl walki rzadko widywano poza granicami kraju, dopóki Nguyen nie pokazał go w swoich filmach. Dało mu to dodatkową stylistyczną przewagę w gatunku sztuk walki. Choreografia Nguyena jako Zing jest bezlitosna, jak przystało na najbardziej nikczemnego przywódcę Tong w Warrior.

Taslim jest Indonezyjczykiem i studiował Wushu i Taekwondo. Jest odznaczonym mistrzem judo, który reprezentował Indonezję na światowych zawodach w latach 1997-2007 jako członek kadry narodowej. Zdobył medale w dwóch dużych zawodach w Azji Południowo-Wschodniej i zdobył złoto w rozgrywkach krajowych.

Taslim pojawił się w przełomowym indonezyjskim filmie The Raid, który podniósł poprzeczkę kinowej ultrafiolecie. Film ten wprowadził także mistrzów Silat Iko Uwais i Yayan Ruhian, którzy dominowali w filmach akcji w ostatnich latach, występując w filmach takich jak Mile 22 i Stuber dla Uwais i John Wick Rozdział 3: Parabellum i Wira dla Ruhian. Mieli nawet szybki występ razem w Gwiezdnych wojnach: Przebudzenie mocy. Po The Raid i jego kontynuacji, The Raid II, Taslim pojawił się w Fast & Furious 6 i Star Trek Beyond.

To nie błąd, że Li Yong został w zeszłym sezonie największym rywalem Ah Sahma. Taslim to nie tylko kolejny kaskader rzucający sianokosami. Pod względem choreograficznym jest na szczycie swojej gry, a każda scena walki, w której się pojawia, ma niesamowitą precyzję, którą może osiągnąć tylko doświadczony mistrz sztuk walki. Porusza się ze stylem i gracją, zadając obrażenia z wyrafinowanym talentem, którego wymaga Wojownik. Po porażce Ah Sahma z rąk Li Yonga na prawdopodobnie najlepszej scenie walki w zeszłym sezonie, sezon 2 to rewanż.

Drugi sezon Warrior można zobaczyć wyłącznie w CINEMAX.

Tytuł oryginalny: Warrior Season 2 Episode 2 Review: The Chinese Connection
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: