Wpis powstał dzięki współpracy z:

Netflix anuluje bezpłatne miesięczne wersje próbne w USA

30-dniowe bezpłatne wersje próbne należą do przeszłości dla Netflix, ponieważ firma po cichu zakończyła promocję.

30-dniowe bezpłatne wersje próbne należą do przeszłości dla Netflix, ponieważ firma po cichu zakończyła promocję.

Każdy, kto nie jest jeszcze subskrybentem Netflix, nie będzie już mają możliwość wypróbowania przed zakupem. Najpopularniejsza na świecie usługa przesyłania strumieniowego oficjalnie zakończyła 30-dniową bezpłatną promocję próbną w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Rzecznik firmy potwierdził tę wiadomość, mówiąc, że obecnie badają różne strategie marketingowe, aby przyciągnąć nowych klientów.

Netflix zaczął znosić bezpłatne wersje próbne kilka lat temu, zaczynając od Meksyku. Obecny, najpopularniejszy plan firmy kosztuje 12,99 USD miesięcznie. Mniej więcej rozdają tyle potencjalnych przychodów za każdym razem, gdy ktoś zapisuje się na bezpłatny okres próbny. W podobny sposób Disney ogłosił niedawno, że Disney + nie będzie już oferować siedmiodniowego bezpłatnego okresu próbnego dla swojej usługi. Jednak Hulu, które jest również własnością Disneya, nadal oferuje klientom bezpłatny miesiąc na wersje bez reklam i obsługiwane przez reklamy. Hulu z opcją telewizji na żywo jest ograniczony do tygodnia.

W tym roku krajobraz strumieniowania stał się bardziej zatłoczony niż kiedykolwiek. Disney + i Apple TV + pojawiły się nie tylko w listopadzie ubiegłego roku, ale także HBO Max i Peacock pojawiły się w tym roku. Amazon Prime Video, Hulu, CBS All Access i inne niszowe usługi, takie jak Shudder i The Criterion Channel, również rywalizują o klientów. Nie wspominając już o Quibi, który do tej pory nie został przyjęty i być może już szuka kupca. Coraz częściej wydaje się, że pomysł oferowania bezpłatnych wersji próbnych należy do przeszłości.

Nawet w obliczu dużej konkurencji, Netflix znacznie wyprzedza resztę paczki. Firma ma około 200 milionów abonentów na całym świecie. Disney szybko nadrabia zaległości, a Disney + gromadzi ponad 60 milionów subskrybentów w niecały rok. Disney ma ponad 100 milionów subskrybentów między wszystkimi usługami przesyłania strumieniowego. To, w połączeniu z upadkiem kin do 2020 roku, skłoniło Disneya do całkowitej reorganizacji działalności medialnej w ostatnim czasie, aby skupić się na rynku direct-to-Consumer. Wydaje się, że 30 dni darmowej zawartości nie jest najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów dla dwóch największych graczy w grze.

Nie jest jasne, jakie strategie zastosuje Netflix w miejsce bezpłatnego okresu próbnego. Firma uruchomiła w sierpniu nową stronę internetową, która oferuje szeroki zakres treści markiz, takich jak Bird Box, Murder Mystery i The Two Popes, za darmo. Podobnie Peacock wystartował z bezpłatną wersją z reklamami. Wydaje się, że chodzi o zebranie pieniędzy z reklam w nadziei, że użytkownicy będą mogli stać się płacącymi klientami. Różnica w stosunku do Netflix, jak ostatnio ponownie potwierdzono, polega na tym, że nie mają oni planów dotyczących wyświetlania reklam w najbliższym czasie. Przychody firmy będą nadal pochodzić z miesięcznych subskrypcji, bez żadnych gratisów. Ta wiadomość została po raz pierwszy podana przez The TV Answer Man.

Tytuł oryginalny: Netflix Cancels Free One-Month Trials in the U.S.
Źródło: movieweb

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: