Wpis powstał dzięki współpracy z:

Za kulisami najbardziej przerażającego odcinka Inside nr 9

Warning: contains spoilers for Inside No. 9 ‘The Harrowing’ “It was ‘WTF!? Oh my God! I’m not going to sleep! Why did you do that to me?!’” The moment the credits rolled on Inside No. 9’s series one finale ‘The Harrowing’, director David Kerr was deluged with messages. “People were very responsive,” he laughs. “We’d gone

Ostrzeżenie: zawiera spoilery do filmu Inside nr 9 „The Harrowing”

„To było„ WTF !? O mój Boże! Nie idę spać! Dlaczego mi to zrobiłeś ?! ”. W chwili, gdy pojawiły się napisy końcowe pierwszego finału serii Inside No. 9,„ The Harrowing ”, reżyser David Kerr został zasypany wiadomościami. „Ludzie bardzo reagowali” – śmieje się. „Poszliśmy na coś odważnego, co było naprawdę okropne i mogłoby ich prześladować. Niewiele jest rzeczy, które przerażają fanów horrorów, ponieważ widzieli to wszystko tyle razy. To jest wyzwanie. Chcesz uderzyć ludzi trzewnym, wyczuwalnym ciosem, którego nie spodziewali się nadejścia. ”,

Praca wykonana. Ostatnie ujęcie „The Harrowing” z 2014 roku naprawdę zasługuje na tytuł tego odcinka. Rozebrana uczennica, przywiązana do krzesła, zakneblowana i znieczulona, ​​jęczy z przerażenia, gdy brudne zasłony otaczające łóżko z baldachimem zaczynają się rozsuwać. Jedna nekrotyczna, rozszczepiona stopa dotyka podłogi, a po niej następna. Wyłania się wykrzywiona, wychudzona postać, naga, ale na zabrudzoną pieluchę, z kręconymi paznokciami i zamglonymi oczami na szarej, ospowatej twarzy. Chwieje się w stronę bezradnej dziewczyny, sycząc z demoniczną radością jeden świat: „Figiel”,

Kerr opisuje ten obraz jako „całkiem mocne mięso” i niewielu by się z tym nie zgodziło, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że za mięso, o którym mowa, zapłacono z budżetu komediowego. Antologia „Inside No. 9” Reece’a Shearsmitha i Steve’a Pembertona nigdy nie znalazła się równo na straganie komedii czy dramatu. To jedno, drugie i oba w tym samym czasie. „Niestety, nie ma kanału, który miałby dział horroru w taki sam sposób, jak komedia” – mówi Kerr. „Właśnie tego potrzebujemy, aby zacząć!”

Kerr wyreżyserował każdy odcinek pierwszego serialu Inside No. 9: sześć półgodzinnych filmów, każdy z inną scenerią, obsadą postaci i tonem. „The Harrowing” to hołd złożony przez Shearsmitha i Pembertona dla klasyków kina grozy, specjalistycznego tematu. Przed rozpoczęciem pracy nad serialem Kerr spodziewał się, że para będzie uczyć go w nieznanych horrorach z lat 70. i rzadkich filmach Giallo, do których chcieli się odwołać, ale tak nie było. „The Harrowing” był w dużym stopniu filmem gatunkowym i zawdzięczał tradycji Hammera i Amicusowi tradycji horroru portmanteau i chociaż mają niesamowicie głęboką wiedzę o całym tym materiale – bardziej niż ja – Reece i Steve były w rzeczywistości bardzo nieobowiązkowe. ”,

Scenariusz dotarł do Kerra w idealnym stanie, z dużą ilością szczegółów, wspomina, ale poza kilkoma konkretnymi skinieniem głowy Vincent Price w kostiumie i makijażu, twórcy byli otwarci na pomysły wizualne – o ile pieniądze się rozciągały . „Zawsze z Inside No. 9, problemy budżetowe wracają do głowy. Próbujesz zrobić coś, co sprawi wrażenie filmu, ale starasz się to zrobić w ramach budżetu jednego z odcinków Mrs Brown’s Boys ”.

Było jasne, że nie będzie pieniędzy na transformację VFX całego ciała dla opętanego przez demona Andrasa, który robi takie wrażenie w ostatniej scenie. Jednak jak większość ograniczeń w Inside nr 9, okazało się to twórczym błogosławieństwem, mówi Kerr.

Andras jest najstarszym z trójki rodzeństwa Molochów, bratem Tabithy (.) Helen McCrory o wyglądzie wampira) i Hectora (Reece Shearsmith). Mieszka w pokoju na piętrze ich mroźnej gotyckiej rezydencji, przywiązany do łóżka i karmiony jak dziecko mlekiem i sucharkami. Pięćdziesiąt lat wcześniej, jak nam powiedziano, Andras został opętany przez złowrogiego demona Castiela, piekielnego ducha, który teraz szuka nowego domu – stąd znieczulona opiekunka Katy (Aimee-Ffion Edwards).

„Zawsze obawiasz się pokazywania potwora, ale wiedzieliśmy, że chcieliśmy, aby ludzie zobaczyli Andrasa. Wiele rozmów przed sesją dotyczyło tego, co moglibyśmy zrobić z naszą ograniczoną kieszenią pieniędzy, aby był odpowiednio przerażający, ale w taki sposób, że nadal można było poczuć, że jest człowiekiem. Jest dokładnie na granicy biednego, zaniedbanego rodzeństwa, którego właśnie zostawiono w tym pokoju z brudną pieluchą i nieobciętymi paznokciami. Chcieliśmy, żeby znalazł się na skraju zaniedbanego człowieka, ale nie po to, by wpychać go w całkowicie niebezpieczny stan karykatury demona. ”,

Obsadzenie Seana Buckleya w tej roli było kluczem do opanowania patosu bohatera, mówi Kerr. Opisuje Buckleya, który niestety zmarł w 2016 r., Jako niezwykle utalentowanego fizycznego wykonawcę. „Miał wspaniałą sylwetkę i niesamowitą twarz i naprawdę rozumiał, jakie wykrzywienia przydałyby się Andrasowi, kiedy się wije i podczas chodzenia. Najważniejsze było fizyczne napięcie, które będzie odczuwał, wijąc się w łóżku w łańcuchach. Sean właśnie to dostał. ”,

Jako materiał referencyjny dla wyglądu Andrasa, Kerr i zespół poszli do wielu źródeł: Bladego Człowieka z Labiryntu Pana Guillermo del Toro, Demona Pee Pee z Jossa Whedona i Anioła Davida Greenwalta. Lisa Cavalli-Green, która zatrudniła wykwalifikowanego projektanta protetyki Kristyana Malletta, aby stworzyć przerażający zestaw zębów Andrasa. „Poszliśmy po szczegóły” – mówi Kerr. „Planując ujęcie, prawie połowa widziała go przez tę zasłonę. Jak zawsze w przypadku horroru i komedii, po prostu powstrzymujesz się przed ujawnieniem. Ponownie – jako dowód dla Reece’a i Steve’a – nie udzielili Andrasowi zbyt wielu dialogów. Mniej znaczyło więcej. ”,

Odwrotna sytuacja miała miejsce w przypadku gotyckiej lokalizacji odcinka, w tym przypadku więcej oznaczało zdecydowanie więcej. Kerr pamięta swoje pierwsze spojrzenie na XIX-wieczną rezydencję Highgate, która służyła jako zewnętrzna część domu Molocha (16 Broadlands Road, N6, jeśli planujesz wizytę). „To był prawdziwy moment„ musimy wykorzystać ”ten moment. Nawiasem mówiąc, Reece chciałby tam mieszkać, to kiedyś będzie jego dom. ”,

Wnętrza sprowadzały się do klatki schodowej. Zainspirowany wielkimi klatkami schodowymi w filmach takich jak Inni, Sierociniec i Kobieta w czerni, Langleybury i schody były prawie identyczne. To był prawdziwy moment Eureki. ”,

Wnętrza zostały sfilmowane w Langleybury, niedaleko Watford, i wykorzystano je również podczas kręcenia Harlots, Great Expectations z 2011 roku i filmu fabularnego The Little Stranger.

Steadicam zabrał widzów do tych zamkniętych drzwi, wykonał specjalistyczny operator Alf Tramontin, którego poprzednie prace obejmowały filmy o Harrym Potterze i Grawitację Alfonso Cuaróna. Kerr dążył do uzyskania „grasującego punktu widzenia” i specjalnie zaprojektował ujęcia tak, aby przyciągać wzrok przez dom i sprawiać wrażenie, że są tam całe pokoje i rzadko używane skrzydła. Halloween Johna Carpentera było inspiracją dla choreografii tych ujęć. „Chodzi o dziewczyny, Katy i Shell (Poppy Rush), które pełzają po schodach i po prostu nie są w stanie widzieć za rogiem, stawiając publiczność z ich punktu widzenia pod kątem tego, co może być za drzwiami lub przykryty mebel pod osłoną przeciwpyłową ”. Kurz pokrywający meble wywołał niepokojący pomysł, że nie jesteś do końca pewien, co kryje się pod spodem, mówi Kerr, po czym dodaje ze śmiechem. wiele drogich rekwizytów! ”,

Wykonano niestandardowe rekwizyty do piekielnych zdjęć wystawianych w sali Molocha. Scenograf Brian Sykes miał reprodukcje obrazów z XV i XVI wieku przedstawiających Harrowing of Hell. „To było trudne, ponieważ tak naprawdę chciałeś mieć całą galerię tych rzeczy, żeby poczuć, że są wszędzie, ale druga strona jest taka, że ​​gdyby Tabitha i Hector mieli tę oszałamiającą kolekcję dzieł sztuki, może nie mieszkaliby w tak marnym dom. Fakt, że mają tylko kilka z tych obrazów, sprawia, że ​​myślisz: „czy one są prawdziwe? Czy to trochę oszustwo? ”I chcesz, aby publiczność zadawała sobie pytanie”,

Kluczowym elementem kierowania uczuciami publiczności w odcinku jest dzieło kompozytora Inside No. 9, Christiana Hensona. Suspiria i jeszcze raz ze słynnego halloweenowego motywu Carpentera.

To dużo horroru przez 30 minut programu telewizyjnego zamówionego pod szyldem komedii. Komedia jest jednak bardzo mocno obecna w „The Harrowing”, który zaczyna się jako czuły pastisz z rodzaju ponurych postaci występujących w filmach Hammer Horror, takich jak House of Usher z udziałem Rogera Cormana Vincenta Price’a. Kerr wiedział, że gościnnie Helen McCrory miała kolory, dzięki którym Tabitha była czymś wyjątkowym. „Helen po prostu to polubiła i miała ten głos i opanowanie. Postać to taka wielka dama, większa niż życie ”. Występy McCrory’ego i Shearsmitha są fachowo poddane riffowi na temat teatralności tych gwiazd horroru w stylu vintage.

„Tak duża część filmu znajduje się w dość obozowym rejestrze. Poznajesz Hectora, to Vincent Price, trochę kampowy ekscentryk. Tabitha przypomina coś w rodzaju Normy Desmond z Sunset Boulevard, zamknięta w zamku. Są dziwakami, zabawnymi i sprzeczającymi się jak starsza para. Kiedy Hector wyciąga gitarę i śpiewa Lord of the Dance, myślisz „to graniczy z absurdem!”, A potem chodzi o to, jak daleko możemy posunąć się z tą komedią i skręcić za róg w coś właściwie ciemnego. Mam nadzieję, że głupota Władcy Tańca pozbawia cię czujności, więc zanim postać Aimee-Ffion Edwards tam siedzi, a Castiel w ciele Andrasa zbliża się do niej, jest to odpowiednio przerażające i myślisz: nie przewidziałem, że to nadchodzi ”.

„Są bliźniakami, komedią i horrorem. Obaj są kinem wrażeń, próbujesz wywołać wewnętrzną reakcję ludzi. Strach i śmiech to właściwe reakcje fizyczne u ludzi, a nie intelektualne rozważania. Chcesz wywołać te reakcje i robisz to, wyprzedzając publiczność i nie pozwalając jej wyprzedzić siebie. I to zawsze był genialny scenariusz autorstwa Reece’a i Steve’a. To właśnie robią. ”,

Świąteczny film Davida Kerra Roald and Beatrix: The Tale of the Curious Mouse zostanie wyemitowany w te Święta Bożego Narodzenia w Sky One i NOW TV.

Inside No. 9 jest już dostępne do transmisji na BBC iPlayer.

Tytuł oryginalny: Behind the Scenes on Inside No. 9’s Most Terrifying Episode
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: