Wpis powstał dzięki współpracy z:

Lovecraft Country: Bringing the Shoggoths to Life

Zawiera spoilery dla odcinków 1, 2, 8 i 10 Lovecraft Country. Grant Walker to potwór. - Rzeczywiście jestem potworem. Potwierdza. „Na pewno tam był, odkąd pamiętam”. Wychowany na diecie Clive'a Barkera i horroru z lat 80., Władcy Pierścieni i malowania postaci Warhammera, Walker jest po prostu

Zawiera spoilery dla odcinków 1, 2, 8 i 10 Lovecraft Country.

Grant Walker to potwór. „Naprawdę jestem potworem”. Potwierdza. „Na pewno tam jest, odkąd pamiętam”. Wychowany na diecie Clive’a Barkera i horroru z lat 80., Władcy Pierścieni i malowania postaci Warhammera, Walker jest po prostu zafascynowany potworami. Więc jako kierownik ds. Efektów wizualnych Framestore w Lovecraft Country, odpowiedzialny za ożywianie shoggothów, jest w swoim żywiole.

„Misha [Green – twórca] przedstawił nam charakter shoggotha ​​i miał być w zasadzie najlepszym psem stróżującym. To lojalne stworzenie. To pies stróżujący, który ma być przerażający, zaciekły i potężny. Wydaje mi się, że najważniejszy z nich jest przerażający ”- wyjaśnia Walker. „Prawie każdy element tego stwora ma cię przerażać. Ma zęby, te wszystkie dziwne oczy, które ma na plecach. Ma potężną anatomię. Ma te małe raptorki do siekania ludzi i szturchania ich ”,

Stworzenie pierwotnie opisane w H.P. Walker twierdzi, że według mitologii Lovecrafta nadal miał dużo swobody, aby jego shoggoth stał się jego własnym.

„Naprawdę chciałem pchać zęby. To była główna rzecz. Było to duże, potężne stworzenie, które miało być absolutnie przerażające, ale też trochę nieziemskie. Nie chciał czuć się jak potwór z zoo. Chociaż wiele odniesień opieramy na istniejących zwierzętach, takich jak goryle, wielkie koty, rekiny i tym podobne, miało to mieć nieziemski charakter, aby nadać mu pewien rodzaj niesamowitości i osadzić go w świecie Lovecrafta. ”, < / p>

Shoggoths pojawiają się w odcinkach pierwszym, drugim, ósmym i dziesiątym. Niespodziewana zasadzka pojawia się w odcinku pierwszym, a następnie w odcinku drugim, gdy są w trybie psa stróżującego. Następnie w odcinku ósmym shoggoth powraca na wielką krwawą scenę akcji, podczas gdy w odcinku dziesiątym dwa shoggothy walczą ze sobą.

Wyjaśnienie VFX,

Jak więc umieścić CG shoggotha ​​na scenie akcji na żywo w interakcji z aktorami?

„To trudne” – wyjaśnia Walker.

„Najpierw planujemy to z wstępną wizualizacją, bardzo podstawową animacją, w której pobieramy skan z zestawu, abyśmy mogli zbudować zestaw w naszych komputerach, i blokujemy całą sekwencję wszystkimi aktorzy, z shoggoth, z tym wszystkim, co się dzieje,

„To naprawdę upraszcza to, co zamierzamy sfilmować, ponieważ oczywiście na planie nie ma shoggotha. Są kaskaderzy trzymający marionetki, ale musimy wiedzieć, jak szybko shoggoth może biegać, musimy wiedzieć, co zrobi, na co uderzy. Jeśli wpadnie na samochód, kiedy będziemy go szturchać na planie, wszystkie tego typu rzeczy. ”,

Nie ma jasnych zasad dotyczących tego, co zostanie zrobione z CGI i co będzie praktycznym efektem FX, wyjaśnia Walker. Zamiast tego jest to metoda prób i błędów oraz upewnienia się, że zawsze wie, co można osiągnąć w CGI, jeśli nie dostaną zdjęcia. Na przykład scena z odcinka ósmego, w której szalejący shoggoth odrywa ramię Office Lancaster (Mac Brandt), na przykład pierwotnie obejmowała protezę kończyny, ale ostatecznie CGI działało lepiej.

Formowanie Shoggotha ​​

Korzystając ze zdjęć dostarczonych przez dział artystyczny i pod dalszymi wskazówkami od Mishy Green, Walker przystąpił do rzeźbienia shoggotha.

„Zasadniczo zbudowaliśmy cyfrową rzeźbę shoggotha, tak jak w glinie. Następnie budujesz platformę sterującą do animacji ”- wyjaśnia. „Poza tym musisz odtworzyć całą anatomię wewnątrz [stworzenia]. Budujemy system mięśni, który działa na zasadzie symulacji, dzięki czemu możemy symulować podskakiwanie mięśni, marszczenie się skóry i inne tego typu rzeczy w procesie technicznym. ”,

Kiedy był zadowolony z muskulatury, uwaga zwróciła się na próbę odtworzenia oświetlenia na planie, skupiając się na skórze stworzenia oraz na tym, jak pochłania i odbija światło.

„Musisz pomalować wszystkie te tekstury i opracować, co nazywamy, shadery, które reagują na światło w sposób, w jaki można by oczekiwać, że określone obiekty będą na nie reagować. Renderujesz to za pomocą świateł z planu i wtedy powinieneś zobaczyć swojego shoggotha ​​siedzącego prawie na płycie filmowej ”- mówi. „Następnie masz proces masowania zwany compositingiem, w którym bezproblemowo łączysz oba elementy.”

Obejmuje to takie rzeczy, jak dodawanie cienia, malowanie fragmentów niebieskiego ekranu i praca z elementami środowiska, takimi jak shoggoth wzbijający kurz podczas biegu, co można zrobić za pomocą CGI lub sfilmowanego elementu, aby naprawdę połączyć to wszystko w całość.

Odwaga i okrucieństwo

Lovecraft Country szczyci się tym, że nie powstrzymuje się przed grue, ale to stanowiło większe wyzwanie dla zespołu przy podejmowaniu decyzji, co należy zrobić w aparacie, a co w komputerze.

„W ósmym odcinku jest jedno znaczące ujęcie, w którym posoka to wielka funkcja w kamerze” – mówi Walker. „Jest to duże narażenie na krew, przykrywa je. To jest ten, którego nie chciałbym próbować w efektach wizualnych. Za dużo interakcji z postaciami. To jedyny znaczący kawałek krwi, który pojawia się w aparacie. Następnie jest zestaw opatrunkowy, czyli krew, wnętrzności, ramiona, protezy kończyn, które są na podłodze. ”,

Krew bezpośrednio z i wokół shoggotha ​​- jeśli pochodzi ze skrzeli shoggotha ​​lub kiedy tłucze ludzi – była CGI i były różne rodzaje krwi, które musieli symulować.

„Zaskakujące było to, jak wiele różnych odmian krwi musieliśmy zrobić. Wybuchająca krew była jednego rodzaju. Potem jest krew, która wylądowała na ziemi. Z technicznego punktu widzenia istniało prawdopodobnie sześć, może osiem odmian wytwarzania krwi CGI do robienia różnych rzeczy. Jeśli krew wlewa się w sweter, jest to faktura, która musi się zmieniać w czasie. Mamy też kawałki krwi wystające skądś, a następnie lądujące na czymś. Następnie musi zmienić jeden typ danych, czyli dane geometrii, aby uzyskać teksturę. To zmieniłoby się w inną rzecz. To była dość złożona konfiguracja. 90% to krew efektów wizualnych. ”,

Możesz powiedzieć, że Walker-potwór jest tutaj po to.

Inspiracje z życia wzięte

Walker dostał projekty koncepcyjne z działu graficznego, które działały jako plan tego, jak będzie wyglądał shoggoth, ale Green dał mu zielone światło, aby wprowadzał poprawki tam, gdzie uznał za stosowne, a niektóre z jego punktów odniesienia pochodziły ze świata przyrody.

Weź zęby :,

„Widzę te wszystkie zęby, ale mówię:„ Czy to jest dół sarlacc? Czy to po prostu okrągła rzecz z mnóstwem zębów? ”Chcę, żeby ta rzecz była w stanie burzyć twarze ludzi, a nie tylko potrząsać zębami. To był jeden z obszarów, na które pomyślałem: „Spójrzmy na przerażające zęby”,

„Widziałem kanciastą rybę, która miała te wielkie spiczaste zęby, które sterczały na ciebie. Potem spojrzałem na szczęki rekina, ponieważ wiedziałem, że ich zęby działają niezależnie od głównej czaszki. Następnie zbudowaliśmy te żuchwy w ustach, które mogą działać jak robot kuchenny dla ludzkich głów ”,

Świetnie.

Shoggoth ma również skrzela z tyłu głowy, które zainspirowały Walkera do dalszej grubiaństwa.

„Kiedy ktoś powiedział:„ On ma skrzela i zjada ludzkie głowy ”, pomyślałem:„ Och, pewnie, że możemy wyrzucić krew z tyłu głowy ”. Na pewno nie”. t pierwsza osoba, która to pomyśli… ”,

Kontynuując ruch

Następnym wyzwaniem dla Walkera i jego zespołu było przekonanie shoggothów do ruchu, a dla tego Walkera zwrócił się ku naczelnym.

„Jeśli chodzi o sprawienie, by się poruszał i był potężny, spojrzałem na to i pomyślałem:„ W porządku, jest muskularny i wygląda tak, jakby biegał na kostkach ”. To jest goryl” – mówi . Z kierownikiem animacji przyjrzeliby się innym odniesieniom i dostosowali anatomię shoggotha ​​w odniesieniu do ruchu, dostosowując długość ramion i nóg oraz wprowadzając poprawki, aż anatomia odpowiadała ruchowi, który chcieli.

Oczy z tyłu głowy

Z oryginalnych mitów Cthuhlu shoggoth miał zakryte oczy, ale Walker chciał dokładnie dopasować ich położenie.

„Kładziemy oczy na głowie i plecach. Usunęliśmy je trochę z ramienia. Czuli się trochę dziwnie na ramieniu. Myśleliśmy, że może jego mózg jest w głowie. Możesz sobie wyobrazić, że kręgosłup może mieć jakiś rodzaj nerwu wzrokowego, który może to wszystko połączyć. Ale żeby być również na kończynach, odepchnięto za daleko. Czułem, że chciałbym spróbować utrzymać go przynajmniej wokół kręgosłupa ”, wyjaśnia.

„Jeśli chodzi o to, jak to wpłynęło na animację i postać, było to dość interesujące, ponieważ pomysł jest taki, że to stworzenie może widzieć praktycznie w każdym kierunku. Większość stworzeń coś słyszy lub widzi i odwracają głowę, aby na to spojrzeć. Cóż, to nie musi. Jak sprawić, by stworzenie patrzyło na coś bez konieczności odwracania głowy? Było tam trochę wymiany. Ostatecznie użyliśmy głowy i małego spojrzenia, ale w niektórych ujęciach jest głównie w oczach ”,

Znowu wielkie usta uderza,

Z oczami rozproszonymi po głowie i szyi shoggotha ​​oraz źrenami trudnymi do zidentyfikowania – albo mają niewielką zaćmę, albo są prawie całkowicie czarne – większość twarzy shoggotha ​​skupia się na ustach. Oprócz zębów ważnym aspektem projektu stał się język z mackami shoggotha.

„Kiedy masz usta tak duże, jak ta, musisz spędzić dużo czasu, kontrolując je. Ten był całkiem spory. Spędziliśmy dużo czasu pracując nad tym, gdzie usta powinny się zaczynać i kończyć. Zrobiłem wersję, w której usta były zamknięte na zębach, co wyglądało trochę jak dziwny Kermit the Frog i od razu stało się mniej przerażające ”- mówi Deadpans Walker.

Język był kolejnym ważnym celem

„Było kilka koncepcji z naszego działu graficznego, w których były one z jednym, podwójnym i czterojęzycznym językiem, ale końcówki były dość krótkie” – wyjaśnia Walker. Jego serce było nastawione na coś większego, dłuższego, bardziej krętego języka, który wyglądałby jak broń, z kolcami w dół po bokach, o których mówi, że są inspirowane kolcami na kocim języku.

Shoggoth to przerażająca bestia. Jest w tym także coś groteskowo fallicznego.

„To dziwne, że tak mówisz, ponieważ stworzyłem wiele stworzeń i często jest to komentarz na temat stworzeń, które tworzę. To musi być coś podświadomego, co wkrada się w te stworzenia. Nie wiem, co to znaczy. Nie zamierzam zbytnio tego analizować. Ale tak, nie mam dobrego wytłumaczenia tego ”- mówi Walker. Nie będziemy naciskać.

Pod skórą

Skóra shoggotha ​​była kolejnym elementem, który wymagał pracy. Walker mówi, że plan zawsze polegał na tym, aby skóra była lekko przezroczysta, co oznaczało zbudowanie szkieletu, mięśni i układu żylnego pod skórą, aby można było w nią trochę zajrzeć, jeśli oświetli się ją pochodnią.

„Na jego skórze jest też jakiś czerwony, sękaty materiał” – mówi Walker. „Mają być stworzeniami, które nie widziały słońca lub nie lubią światła. Więc skóra zawsze miała być trochę chorowita. Ta blizna była również artystycznym sposobem tworzenia wariacji. W odcinku jest kilka takich, co nazywamy białymi shoggothami, więc potrzebowaliśmy kilku odmian ”,

Szanse na pieniądze

Walker mówi, że odcinek ósmy był największym wyzwaniem, w szczególności sekwencja, w której shoggoth wpada w szał i odgryza ramię Lancastera.

„Kiedy potwór wchodzi w ścisłą interakcję z człowiekiem, musisz się upewnić, że albo porusza tę osobę, albo fizycznie wpływa na tego aktora, ale także prawidłowo rzuca cienie” – mówi Walker. Sekwencje takie jak ta to moment, w którym pre-vis wkracza do akcji, wyjaśnia, „filmujesz całą tę akcję i brakuje jednej ważnej rzeczy, czyli shoggotha”.

Walker mówi, że pracowali nad tą sekwencją od około pięciu miesięcy, nie licząc wstępnej wizji, którą ukończyli ponad rok temu.

Shoggothy dostają ostatnią hoorę w odcinku dziesiątym, w kilku sekwencjach, w których widzisz je z bliska, a nie w szaleństwie. więcej szczegółów w niektórych ujęciach ”, mówi Walker, podczas gdy jest jeszcze jedna scena, w której dwa shoggoty mają skrawek („ będzie podskakiwał małymi łapkami i będzie czekał i zarzuci prawy hak… ”bokser Walker opisuje odgrywanie tego dla animatora).

Walker mówi, że praca nad serialem była przyjemnością, a nawet lubił oglądać go z powrotem, chociaż nie zawsze lubi patrzeć na swoją własną pracę – z pewnością jest to dowód jakości jego twórczości. Program okazał się sukcesem i chociaż nie ma żadnej gwarancji, że drugi sezon się urzeczywistni, jeśli tak się stanie, w pełni spodziewalibyśmy się zobaczyć więcej nadprzyrodzonych psów stróżujących Walkera – jeśli chodzi o możliwości handlowe, jeśli nic innego. Bo w końcu kto by nie chciał własnego shoggotha?

Tytuł oryginalny: Lovecraft Country: Bringing the Shoggoths to Life
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: