Wpis powstał dzięki współpracy z:

Seria 100 prequeli wykorzystałaby strukturę przypominającą zagubioną pamięć

The following contains spoilers for The 100 backdoor pilot episode “Anaconda”. As backdoor pilots go, The 100 episode “Anaconda” is darn effective. The hour serves as an origin story for the human survivors of Earth’s first nuclear apocalypse, taking us all the way back to the pivotal moment in 2052 when the missiles were launched

Poniższe informacje zawierają spoilery odcinka pilotażowego The Andonda „The 100 backdoor”.

W miarę, jak idą tylni drzwi, odcinek 100 „Anakonda” jest naprawdę skuteczny. Godzina jest historią początków ludzkich ocalałych z pierwszej nuklearnej apokalipsy na Ziemi, zabierając nas z powrotem do kluczowego momentu w 2052 r., Kiedy wystrzelono pociski, a kultowa grupa zwana Drugim Świtem zamknęła się pod ziemią dla ochrony .

Historia „Anakondy” jest przekonująca sama w sobie, śledząc przywódcę Drugiego Brzasku Billa Cadogana i jego na wpół wyobcowanej rodziny, gdy próbują przetrwać koniec świata i ustalić, w którym kierunku ludzkość pójdzie w następstwa. Historia ostatecznie dzieli naszych ocalałych na dwie grupy – jedną, która utworzy przodków klanów Grounder, których już znamy, i drugą, która skolonizuje inne planety daleko od Ziemi.

Odcinek wypełnia również luki na końcu historii Becca Pramheda, spalając ją na stosie, zanim odeśle przyszłych Lądujących z AI znanym jako Płomień i legendą, która pewnego dnia zmieni się w Dowódców. Druga grupa ocalałych opuszcza portal, by w ostatecznej przyszłości zostać uczniami Pasterza na Bardo, który zabierze ich stamtąd na zewnątrz do Sanctum, Skyring i Nakara.

Planowany Prequel 100 miał zbadać historię tego, co wydarzyło się po tym, jak przyszli Uczniowie i przyszli Lądnicy rozstąpią się, przy czym jedna frakcja prowadzona była przez samego Cadogana, a druga przez jego córkę Calliope. Jednak w przeciwieństwie do swojego poprzednika zastosowałby narracyjną strukturę retrospekcji, aby przedstawić widzom świat na Ziemi przed apokalipsą.

„Fascynuje mnie także świat, który doprowadził do apokalipsy, która z każdym dniem bardziej przypomina nasz świat”, powiedział Jasonowi Rothenbergowi z Den z Geek.

Biorąc pod uwagę krótki wgląd w świat roku 2052 na ekranie telewizyjnym Cadogans, z jego przeludnieniem, protestami klimatycznymi na dużą skalę i brutalnością policji – nie wspominając o nieuchronnym globalnym zniszczeniu termojądrowym – z pewnością wydaje się, że tam jest będzie tam mnóstwo aktualnej i nieprzyjemnie znanej historii.

„Muszę wrócić i pokazać, że dla mnie była to część zabawy i na pewno będzie częścią – zabawa może być niewłaściwym słowem – ale część dramatu tego programu będzie Powracając konsekwentnie do apokalipsy, aby pokazać wszystkim naszym bohaterom, kim byli przed tym, nasza globalna katastrofa uderzyła – powiedział Rothenberg. „Więc podobnie jak Lost użył retrospekcji, myślę, że zrobimy to jako urządzenie w tej serii.”,

The 100 zawsze była serią, która świeci najjaśniej, gdy eksploruje historie bohaterów pod ekstremalnym przymusem, wykorzystując koszmarne okoliczności, aby pokazać nam, do czego zdolna jest ludzkość – zarówno dobra, jak i zła – kiedy jest zepchnięta na granice. „Anakonda” nie jest wyjątkiem, a proponowana seria prequeli z pewnością będzie taka sama, ponieważ dwie grupy ragtag, które opuszczają bunkier Second Dawn, budują nowe społeczeństwa w dwóch bardzo różnych sytuacjach. Gdy jedna grupa wyrusza w dosłowne pustkowie nuklearne, druga wyrusza w gwiazdy, ale obie z pewnością zostaną poproszone o dokonanie trudnych, jeśli nie niemożliwych, wyborów niemal natychmiast.

Jest to, szczerze mówiąc, rodzaj środowiska narracyjnego, w którym retrospekcje mogą być niezwykle przydatnym narzędziem. Chociaż znamy ogólny zakres wszechświata serii prequel, nie znamy żadnej z tych postaci. W tej chwili większość z nich nawet nie wydaje się być związana z kimkolwiek z obecnego świata The 100. Pomysł, abyśmy mogli zobaczyć ich jako ludzi, którymi kiedyś byli w prawdziwym świecie, jest atrakcyjny i zapewni niezbędne warstwy, aby ich postapokaliptyczne doświadczenie. W końcu ląduje inaczej, gdy ktoś zdecyduje się zabić, jeśli byłby pacyfistą przez całe życie przed tą chwilą, prawda?

Ale użycie retrospekcji jako urządzenia narracyjnego może być również obosiecznym mieczem. Serial science-fiction Lost słusznie przypisuje się wprowadzenie tej sztuczki do narracji do głównego zestawu narzędzi telewizyjnych, ale była to dość regularna funkcja w wielu programach w ciągu ponad dziesięciu lat, odkąd wszyscy utknęliśmy razem na wyspie. Od Orange to nowa czerń do This is Us, regularne retrospekcje stały się standardowym narzędziem do odkrywania tego, co sprawia, że ​​poszczególne postacie tykają, a także do zilustrowania, w jaki sposób zostały ukształtowane przez ich życiowe doświadczenia w dobry i zły sposób. (Są również bardzo przydatne do usuwania szokujących zwrotów akcji i / lub zabawy upływem czasu w danej serii – patrząc na ciebie, Westworld.),

Ponieważ The 100 jest własnością CW, dramat o superbohaterach Arrow jest być może naszym najbardziej pouczającym porównaniem. Wykorzystuje strukturę retrospekcji – aw późniejszych sezonach flashforward – do kadrowania odcinków przez cały czas trwania i jest doskonałym przykładem tego, co jest wspaniałe i okropne w tym formacie. Przez pierwsze dwa sezony retrospekcje z czasów Olivera Queen na Lian Yu służyły niezbędnemu celowi narracyjnemu. Sezon 1 był pouczający, wypełniając dla nas niezbędne luki na temat tego, jak kiedyś płytki playboy przekształcił się w gotowego do walki strażnika. Retrospekcje z drugiego sezonu zostały w pełni zintegrowane z ogólną fabułą, pokazując nam, jak historia Olivera ze Slade Wilsonem miała bezpośredni wpływ na jego dzisiejszą walkę z Deathstroke.

Po tym jednak retrospekcje stały się prawie bezcelowe, co zawierało przedstawienie po prostu dlatego, że był to szkielet, który seria stworzyła jako coś, co musiał mieć, a nie narzędzie, którego używał konstruktywnie. W nich Oliver pojechał do Hongkongu, a następnie ponownie do Lian Yu, a następnie do Rosji, nie informując rodziny, że faktycznie żyje. Moglibyśmy naprawdę wszystko zrobić bez nich wszystkich. (I bądźmy szczerzy, w tym serialu było mnóstwo kobiet, które mogły skorzystać z tego screentime.) Czy serial zmęczył się wymyślaniem powodów, dla których istniały retrospekcje? Może. Publiczność z pewnością zmęczyła się ich oglądaniem, co prawdopodobnie skłoniło decyzję programu do przerzucenia się w przód w trakcie ostatnich sezonów.

Być może retrospekcje, jako urządzenie narracyjne, mają określony okres trwałości. Nawet niesławni na samej Lost ostatecznie poczuli się bardziej zagmatwani niż porywający.

Wiele ciasno nakreślonych elementów „Anakondy” – szczególnie otaczających przybycie i śmierć Beccy – wskazują na narrację, która została przemyślana w dość szczegółowym stopniu. To zachęcający znak, że być może Rothenberg już wie, jakie historie chce opowiedzieć o tych retrospekcjach oraz o sposobach, w jakie muszą połączyć się z większymi łukami z serii prequel. Ale jak długo będą realnym narzędziem w serialu, kiedy poznamy te postacie lepiej i mocniej kontrolujemy, w jaki sposób ich historie wkraczają do historii. 100 już nam pokazało, że jest to coś, co będzie musiało wymyślić prequel jego własny.

Tytuł oryginalny: The 100 Prequel Series Would Employ a Lost-Like Flashback Structure
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: