Wpis powstał dzięki współpracy z:

Hamilton jest fenomenem. To słowo jest często rzucane w mediach, ale w odniesieniu do przekonującego przeformułowania rewolucji amerykańskiej przez Lin-Manuela Mirandę to prawda. Łącząc rap i hip hop z rytmem jazzu i Broadwayu oraz historią powstania Ameryki z różnorodną obsadą marginalizowanych grup demograficznych, którzy przez wieki

Hamilton Cast zastanawia się nad luzem i krytyką musicalu

Hamilton jest fenomenem. To słowo jest często rzucane w mediach, ale w odniesieniu do przekonującego przeformułowania rewolucji amerykańskiej przez Lin-Manuela Mirandę to prawda. Łącząc rap i hip hop z rytmem jazzu i Broadwayu oraz historią powstania Ameryki z różnorodną obsadą marginalizowanych grup demograficznych, którzy przez wieki

Hamilton jest fenomenem. To słowo jest często rozpowszechniane w mediach, ale w odniesieniu do przekonującego ponownego wyobrażenia rewolucji amerykańskiej Lin-Manuela Mirandy, to prawda. Łącząc rap i hip hop z rytmem jazzu i Broadwayu oraz historią powstania Ameryki z różnorodną obsadą marginalizowanych grup demograficznych, które przez stulecia były pomijane lub pomijane przez oczy historii, Miranda stworzyła dzieło, które przetrwało poza nagrodami Tony’ego i Pulitzera. Rzeczywiście stał się trwałym elementem współczesnego krajobrazu popkultury – nawet dla osób, które nigdy nie były w stanie pozwolić sobie na bilet na Broadway. W końcu jest powód, dla którego Walt Disney Company zapłacił 75 milionów dolarów za prawa do kilku filmowanych przedstawień od czerwca 2016 r., Ogólnie nazywanych „filmem Hamiltona”,

Jednak musical, który został w dużej mierze okrzyknięty postępowym i symbolicznym dobrem kultury amerykańskiej w czasach Obamy, jest obecnie krytykowany przez niektórych jako osobliwy, a nawet problematyczny w czasach Trumpa. Ponieważ ruch Black Lives Matter w końcu zyskał żywą uwagę w centrum uwagi głównego nurtu po morderstwie George’a Floyda i pozornie niekończąca się tragedia śmierci przeciw Czarnym z rąk systemowego rasizmu, niektórzy mają obecnie problem z przedstawieniem Hamiltona założenie Stanów Zjednoczonych, a zwłaszcza Aleksandra Hamiltona.

Właściciele niewolników, Thomas Jefferson i George Washington, są w większości pozytywnie przedstawieni w serialu, przy czym ten ostatni jest prawie chwalony za jego przywództwo i wybór oddania władzy jako pierwszy amerykański prezydent. To był monumentalny precedens w Waszyngtonie, ale musical nie wspomina o mężczyznach i kobietach, których był także właścicielem w Mt. Vernon (lub skąd pochodzą jego zęby), nie bada też mrocznej historii Aleksandra Hamiltona za pomocą niewolnictwa, w tym, że ożenił się z rodziną Schuylerów, która jest właścicielem niewolników i przynajmniej pomógł pozyskać niewolników dla swoich teściów, nawet jeśli osobiście nie lubił instytucja. (.) Szczegółowo badamy jego sprzeczności w tej kwestii.),

Niektóre z tych pominięć są potworne, ale jak mówi Lin-Manuel Miranda w nowej funkcji Disney + „Hamilton: Historia ma na ciebie oko”, musical jest krótszy niż trzy godziny i zawsze miał nadzieję, że będzie to trampolina zanurzyć się głębiej w historię. Jest to zgodne z jego ostatnim komentarzem, że „wszystkie uwagi są uzasadnione”. Jednak jego inni oryginalni członkowie obsady Broadwayu dodali interesującą teksturę na temat własnych doświadczeń z niedawnym luzem Hamiltona.

Leslie Odom Jr., który grał w musicalu Aarona Burra, przypomniał sobie z poczuciem rozczarowania, gdy młoda kobieta skontaktowała się z nim za pośrednictwem swojego starego nauczyciela głosu, aby zadać pytanie. Myślał, że usłyszy prośbę o wskazówki dotyczące techniki śpiewania lub nawigacji na Broadwayu. Zamiast tego przypomniał sobie, że wyraźnie spytała: „Moi przyjaciele i ja dużo rozmawiamy o Hamiltonie, a my mówimy o tym, że wcale nie uważamy go za rewolucyjny. Wydaje nam się, że to grupa Ludzi Koloru, która ponownie opowiada historię białych ludzi. Co o tym sądzisz? ”,

Odom powiedział, że podziękował jej za pytanie i że nie zgadza się z jej opinią na temat Hamiltona. Ale potem dodał :,

„Oto co wiem. Lin napisał historię, którą napisał w swoim sercu. Przyłączyłem się do programu, w który wierzyłem. To była nasza noga wyścigu. Teraz twoja kolej. Nie mam wątpliwości, że jakieś małe dziecko spojrzy na Hamiltona i napisze program, dzięki któremu to, co zrobiliśmy, wygląda dziwnie. To może się dziać właśnie w tej chwili. Nadejdzie program, który w pewnym momencie sprawi, że będzie to urocze

„Ale [Hamilton] miał sens, w tamtych czasach był protest. Fakt, że odniósł tak wielki sukces i jest tak wszechobecny, że w tym programie nie ma wątpliwości. Fakt, że jest to język ulic, fakt, że historycznie ludzie zostali pozbawieni praw obywatelskich i odcięci od opowieści, przejmując ją na własność i opowiadając ją własnymi słowami. Jest w tym protest. Więc była w tym moc. Powiedziałem tylko młodej kobiecie: „Nie mogę się doczekać, aby napisać program, który piszesz”. To początek rozmowy i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć program, który inspiruje. ”,

To wymowna odpowiedź, która przerabia rzekomą krytykę, że Hamilton jest produktem lat Obamy – „reliktem” jako jeden z komentatorów CNN, który nigdy tak naprawdę nie widział tego programu – i zamiast tego podkreśla, jak bardzo musical był progresywny i progresywny przesuwanie igły do ​​przodu i sprawienie, że odlewanie ślepe na kolory jest powszechnie popularne. Jeśli wskazuje na kontekst, w którym został stworzony, niekoniecznie jest to zła rzecz, jak prawie cała sztuka. I jak Odom powiedział wcześniej w „Historii ma oczy na Disneya”, był zachwycony, gdy po raz pierwszy zobaczył warsztat musicalu, który przedstawiał cztery Ludzie Koloru śpiewające o swoich marzeniach o rewolucji i postępie społecznym podczas „The Story of Dzisiaj. ”,

„Nigdy w życiu nie widziałem takiego obrazu”, powiedział Odom. W trakcie rozmowy Zoom z Mirandą i innymi członkami obsady Odom zauważył również, że ma nadzieję, że Hamilton zainspiruje ludzi do rozszerzenia tęczówki historii poza jedynie widok białych mężczyzn, których posągi wciąż zdobią nasze ulice.

W tym duchu Phillipa Soo, która grała Elizę Schuyler Hamilton, zaoferowała ciekawy wgląd. Przypomniała sobie, jak odwiedziła groby Aleksandra i Elizy Hamilton w kościele Świętej Trójcy i jak to pozwoliło jej zrozumieć, kim była Eliza i jaki był jej świat: Zbudowała mężowi pomnik nagrobka z obeliskiem starożytnej egipskiej starożytności wybierając dla siebie prosty marker ze słowem „Eliza”. Mówiła także o tym, że jest w stanie w pełni docenić kontekst generacji rewolucyjnej pod względem ich niezwykłych osiągnięć … a także ich niezwykłych porażek, jeśli chodzi o pierwotny grzech niewolnictwa w Ameryce.

„Tak, byli młodzi, tak, byli prawdziwymi ludźmi, co oznacza również, że mieli wady i byli niedoskonali”, powiedział Soo. „Tak dużo o tym myślę, o tym, jak ciężkie rozmowy i prowadzenie się przez bałagan są częścią tego, jak osiągamy postęp. Nasz dyskomfort podczas tych rozmów niekoniecznie jest złą rzeczą. Myślę, że to ważne, kiedy widzisz teatr, kiedy widzisz, co dzieje się w wiadomościach, kiedy uczysz się rzeczy, które dzieją się na świecie, dowiadujesz się, że twój dyskomfort jest początkiem momentu nauki, a nie czasem, aby go wyłączyć lub wyłączyć kanał lub przesuń w prawo. Czas się zanurzyć. Mam więc nadzieję, że obserwując Hamiltona, widząc zmagania i widząc, jak bardzo mają wady, może być inspiracją dla ludzi. ”,

Podobnie, amerykański historyk i profesor Harvardu Annette Gordon-Reed, która była obecna w filmie Disney +, zdawała się odrzucić szerokie pytanie o konieczność pogodzenia założycieli tworzących pierwszą demokratyczną republikę we współczesnym świecie z pierwszą konstytucją dla narodu spisanego na papierze, podczas gdy wielu posiadało także niewolników – nie wspominając już o wszystkich, którzy zgodzili się liczyć każdego Czarnego niewolnika jako trzy piąte osoby w tym samym dokumencie.

„Nie wiem, czy trzeba to pogodzić” – powiedział Gordon-Reed. „W naturze życia są dobre i złe rzeczy, a ludzie mają dobre i złe rzeczy, a ty to równoważysz. Historia po prostu nie jest wesołą historią i nie jest pełna ludzi, z którymi wszyscy chcemy się bawić. Jest pełen ludzi o mieszanych motywach, którzy byli słabi i silni. I to jest cel pisania książek historycznych, próbowania przywrócenia równowagi. ”,

Możesz dowiedzieć się, gdzie twoja opinia wypada w tej równowadze, oglądając Hamiltona i „Hamilton: Historia ma na ciebie oko”, oba dostępne teraz na Disney +.

Tytuł oryginalny: Hamilton Cast Reflect on Backlash and Criticism of Musical
Źródło: d-o-g

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Serdecznie polecamy nasze zaprzyjaźnione serwisy: